Emilia Vuokko

Käyttäjän Emilia Vuokko kuva

Emilia Vuokko on Dagmarin Community Management Trainee, joka inspiroituu kauniista kuvista ja oivaltavasta sisällöstä. Sosiaalisessa mediassa ja markkinoinnissa kiehtoo hektisyys – uutta pitää oppia ja itseä saa haastaa jatkuvasti. Juuri nyt innostusta aiheuttaa erityisesti Snapchat. Vapaa-ajalla sydäntä lähellä on valokuvaus ja maaseudun rauha.

08.12.2016

SOME-trendit 2017

Facebookin ja Snapchatin kamppailu, livevideo, chatbotit, some-detox… Seuraavassa alan julkaisuja kahlaamalla ja kollegoja haastattelemalla kerätty kooste ensi vuoden kuumimmista somejutuista.
08.12.2016

Liikkuvan kuvan inspiroivat muodot koukuttavat somessa 2017

Forbes ennusti inspiroivan ja mielikuvituksellisen, jopa hieman ’taiteellisen’ sisällön olevan yksi potentiaalisimpia menestyssisältöjä somessa vuonna 2017. Ja mikäs sen parempi tapa luoda tällaista sisältöä kuin liikkuva kuva. Jos budjetti ei riitä Burberryn elokuvatrailereiden tai Helenin hauskan sketsisarjan kaltaisiin tuotantoihin, ei hätää, uusien tekniikoiden ja sovellusten avulla kuviin saa loihdittua liikettä varsin ketterästi. Nämä lyhyet kevytvideot toimivat erityisesti Instagramissa, jossa ne vetävät katseita still-kuvaa tehokkaammin.
24.11.2016

Hallitsetko Instagramin repostaus-etiketin?

Ystäväni yllättyi, kun hän löysi oman naamansa komeilemassa erään ulkomaisen yrityksen Instagram-tilillä. Kuvatekstissä kehotettiin ostamaan takkeja, joita sai yrityksen verkkokaupasta 10 %:n alennuksella. Lukuisien hashtagien jälkeen oli maininta #repost ja ystäväni Instagram-nimimerkki. Käytännössä ystäväni kuva näytti yrityksen omalta julkaisulta, sillä tuskin kukaan kahlasi hashtag-listan loppuun. Not good!
29.09.2016

Dagmar tutki: 360°-videoihin kaivataan lisää kiinnostavaa sisältöä

Dagmarin uunituoreen tutkimuksen mukaan 360°-videoita on katsonut reilusti yli puolet nuorempiin ikäluokkiiin kuuluvista vastaajista. Vanhempiin ikäluokkiin kuuluvista yli neljännes kertoi nähneensä niitä. Etenkin nuorempien keskuudessa syy siihen, jos videoita ei ole katsottu on se, että kiinnostavaa 360°-sisältöä ei ole ollut tarjolla. Viihteellinen sisältö korostuu nuorten katselukokemuksissa, kun taas vanhemmat ovat katsoneet muun muassa matkustamiseen ja asuntoihin liittyvää sisältöä.
15.09.2016

Neljä syytä ottaa Instagramin yritysprofiili käyttöön

Instagram on viime aikoina lanseerannut uudistuksia palveluunsa rivakalla tahdilla. Kuukausi sitten tarkastelimme niistä merkittävintä, kun aiheenamme oli Instagram Stories eli tarinat. Nyt käsittelyvuorossa on toinen merkittävä uudistus, elokuun lopulla globaalisti lanseerattu Instagram Business Profiles eli yritysprofiilit. Tämän ominaisuuden pitäisi viimeistään nyt olla Suomessakin kaikkien käytössä.
18.08.2016

Pokémon GO villitsi myös yritykset

Aika harvalle on jäänyt epäselväksi, että Pokémon GO on täällä – ja isosti. Sovellus saavutti juuri 100 miljoonan käyttäjän rajapyykin globaalisti. Myös yritykset niin maailmalla kuin Suomessakin ovat lähteneet vauhdilla mukaan Pokémon GO -villitykseen hyödyntämällä sitä markkinoinnissaan. Jos Pokémon GO -terminologia ei ole tuttu, vilkaise jutun loppuun koottua pientä Pokémon GO -sanakirjaa.
09.08.2016

Kaappaako Stories snäppääjät Instagramiin?

Facebook lanseerasi Instagram Stories -ominaisuuden, joka mahdollistaa yhtenäisen tarinan luomisen kuvin ja videoin. Ominaisuus tulee käyttöön portaittain muutaman viikon aikana. Osa käyttäjistä pääsi hyödyntämään sitä samantien.
01.07.2016

Somessa nyt: TOP 5 -uutiset

Sosiaalisessa mediassa tapahtuu jatkuvasti. Kokosimme kesäkuun tärkeimmät uutiset yhteen juttuun helpoksi paketiksi. Viimeisen vuoden aikana sosiaaliset mediat ovat panostaneet erityisesti videoon – kesäkuun ehdottomasti mielenkiintoisin uutinen liittyikin Facebook Liveen.