Karoliina Masalin

16.02.2017

Miten valjastat Seurapiiriperhosen ja Keskiverto-Kasperin brändivetureiksi eli vaikuttajamarkkinoinnin lyhyt oppimäärä

Vaikuttajamarkkinointi on yksi vuoden puhutuimmista ilmiöistä, mutta mitä sillä oikeastaan tarkoitetaan? Onko se jotain kokonaan uutta vai uusi upea nimi jo olemassa olevalle? Mitä on vaikuttaminen ja ketä voi tituleerata vaikuttajaksi?
16.10.2014

Lumenen pop-up Kulmabaari ihastutti ja ilahdutti

Hyvä idea on niin yksinkertainen, että sen ymmärtää ilman selityksiä. Ja niin oivaltava, että se saa hymyilemään. Juuri tällainen oli Lumenen pop-up Kulmabaari. Sen tavoitteena oli nousta syksyn puhutuimmaksi meikkiuutuudeksi ja omia Lumenen uusien Blueberry-kulmameikkien nimiin IT-meikkitrendi eli kulmakarvat. Suomen ensimmäinen pop-up Kulmabaari ilahdutti ihmisiä kahden viikon ajan Torikortteleissa, Senaatintorin kupeessa.
18.09.2014

Mikä huolettaa, kiinnostaa, naurattaa ja kaunistaa juuri nyt?

Market Leader -lehden kesäkuun numerossa julkaistiin artikkeli ”15 non-obvious trends for 2014”. Artikkelin ja muiden aihetta liippaavien juttujen, lukuisten kollegakeskustelujen sekä Teurastamolla järjestetyn Design Weekin lasten tapahtumien inspiroimana poimin esiin joukon meitä suomalaisiakin juuri nyt puhuttelevia trendejä.
31.10.2013

Sustainable Marketing: Rakenna markkinointitoimenpiteillä kestävä tulevaisuus sekä maailmalle että itsellesi

Kukkahattutädit, viherpiipertäjät ja taivaanrannanmaalarit vastaan voiton maksimointi lyhyellä aikavälillä ympäristön ja ihmisten tulevaisuudesta välittämättä. Löytyisikö vastaus sittenkin jostain puolivälistä? Portlandin yliopiston professorien Diane Martinin ja John Schoutenin mukaan löytyy.
19.09.2013

Haasta vuoden 2014 suunnitteluun kumppanisi, itsesi ja koko organisaatiosi

Mitä kannattaa tehdä toisin, mistä pidetään kiinni, mitkä hyödyntämättömät mahdollisuudet voidaan ottaa käyttöön? Puhuttelemmeko oikeita ihmisiä, johdonmukaisesti kaikissa kohtaamisissa? Entä hinnoittelemmeko oikein? Kuinka pitkälle voimme simuloida vaihtoehtoja ja arvioida tuotto-odotuksia? Ensi vuotta kohti mennään epävakaissa tunnelmissa. Osa analyytikoista ennustaa nousua, toiset tiukkojen aikojen jatkumista. Siksi vuosisuunnittelu on nyt vaativampaa ja onnistuessaan kannattavampaa kuin koskaan.
13.06.2013

Kesän makein matkakohde - Tutti Frutopia

Elämyksiä, yhteisöllisyyttä, jakamista ja kuninkaalliseen juhlahumuun juuri passelisti iskevä loistopalkinto; siinä resepti Fazer Tutti Frutti -makeisperheen esilletuomiseen ja uuden variantin, Tutti Frutti Sour Island mix -pussin, lanseeraukseen.