Tuula Kallio

Tuula Kallio's picture

Tuula Kallio on toimitusjohtaja, joka rakastaa muutoksen johtamista. Jatkuvaan uudistumiseen ja murroskohtien mahdollisuuksiin uskovan kirjoittajan sohvapöydällä on aina kasa mielenkiintoista luettavaa, päätä kylmentämään kelpaavat hyvin sukset tai fillari.

02.02.2017

Mistä on hyvät kampanjat tehty?

Effie-tuomarointi antoi mainion mahdollisuuden puntaroida, miksi toiset kampanjat onnistuvat muita paremmin kasvattamaan myyntiä, kategoriaa, tunnettuutta ja brändiarvoa. Mitä aineksia kuuluu onnistuneen kampanjan reseptiin? Mitä voimme oppia muilta?
24.11.2016

Vuoden 2016 Effie uusiutui ja keräsi ennätysmäärän töitä

Valio nappasi Grand Effie -palkinnon hienolla kunnianosoituksellaan Lemmy Kilmisterille. Voittanut työ on loistava osoitus markkinoivan yrityksen rohkeudesta tehdä poikkeavaa, reagoivaa ja vaikuttavaa, huippuyleisöt keräävää sisältömarkkinointia.
01.09.2016

Mitä töitä lähetät uudistuneeseen Effie-tuloksellisuuskilpailuun?

Arvostettu markkinoinnin tuloksellisuutta arvioiva Effie-kilpailu on uudistunut. Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liiton eli MTL:n hallinnoima kilpailu on saanut uusia ulottuvuuksia teknologiasta, strategisesta markkinoinnista ja brändätyistä sisällöistä. Kilpailutöiden dead line on 29.9 klo 12. Toimistokollegat ja asiakkaat - nyt on aika tehdä valintoja ja kiteyttää tuloksellisuuden avaintekijöitä.
15.11.2012

Mihin amerikkalaiset markkinoijat satsaavat 2013?

Olin kansainvälisen mediatoimistokumppanimme Starcom MediaVestin (SMG) New Yorkin toimistossa Sandy-myrskyä edeltävällä viikolla. Tv-kanavat täyttyivät kahdesta pääaiheesta: presidentinvaaleista ja ohjeista myrskyn varalle. Times Squaren valtasi tällä kertaa hieno Microsoftin Windows 8 -lanseeraus, musikaaleista taas The Book of Mormon oli viikon puhutuin. USA:n ykköstoimistossa keskusteltiin lounastauolla näiden lisäksi kolmesta vahvasta trendistä: tuloksellisuudesta & analytiikasta, mobiilin roolista sekä sisällön tuottamisesta.
15.11.2012

Markkinoija odottaa mediatoimistolta sekä lokaalia että kansainvälistä osaamista

Viime viikolla uutisoitu Omnicom Media Groupin yrityskauppa nosti jälleen keskusteluun kansainvälisen kumppanin välttämättömyyden myös mediatoimistoalalla. Yhä useampi markkinoija tarvitsee kumppanin, joka pystyy tuottamaan markkinatietoa Suomen ulkopuolelta, koordinoimaan ja johtamaan medianäkyvyyttä sekä analysoimaan ja tehostamaan markkinoinnin vaikuttavuutta kaikilla markkina-alueilla.
18.09.2012

Mainostaja tuskastuu välillä median myyntipuheisiin

Muutamakin markkinoija on viime aikoina napannut hihasta kiinni ja kysynyt, miksi ihmeessä mediainvestointien ohjenuoraksi esitetään kuluttajien ajankäyttöä mediaan. Ja miksi markkinoijia pyritään lähes syyllistämään siitä, että nykyiset investoinnit mediaan eivät noudata tuota jakaumaa. "Jos liki 90 % ajasta kuluu digitaalisten medioiden (tv:n ja verkon) parissa, eikö ole järjetöntä, että vain 40 % mediainvestoinneista kohdistuu näihin medioihin!" Tällaiset yksinkertaistukset herättävät fiksuissa ihmisissä närää.
19.04.2012

Vähittäiskaupat tarvitsevat kiireesti uuden palvelustrategian

Verkkokaupan uranuurtaja Amazon saa asiakastyytyväisyydessä yli kymmenen prosenttiyksikköä paremman tuloksen kuin tavaratalot tai myymälät keskimäärin. Amerikkalaisia vähittäiskauppiaita on arvosteltu digitaalisen teknologian hitaasta hyödyntämisestä. Uudistumiseen pitäisi nyt polkaista nopeasti uutta vauhtia, sillä jo kahden vuoden kuluttua lähes jokaisella amerikkalaisella on älypuhelin ja neljä kymmenestä käyttää iPadin kaltaisia tabletteja. Saman uudistumisvaatimuksen edessä elävät myös suomalaiset vähittäiskauppiaat. Dagmarin toimitusjohtaja Tuula Kallio pohtii alan haasteita Harvard Business Review -lehden artikkelin innostamana.
09.03.2012

Markkinoijan neljä kuolemansyntiä 2012

Kolme kuluttajaa neljästä ilahtui viime vuonna teknologian markkinointiin tuomista uusista mahdollisuuksista. Asiakaspalvelukokemus parani, uusista tuotteista sai kätevämmin tietoa ja niitä oli helpompi vertailla. Samaan aikaan vain neljännes heistä piti itseään erityisen uskollisina tietyn yrityksen tai palvelun asiakkaina, kertoo Accenturen tutkimus. Mitkä neljä markkinoijan kuolemansyntiä voivat estää korkeamman asiakasuskollisuuden ja ylipäänsä menestyksen ja kasvun? Dagmarin toimitusjohtaja Tuula Kallio listasi muutamia synneistä.
23.02.2012

Hei kuka puhuu!???

Kuka avaisi digitaalisia liiketoimintamalleja myyntikokouksessa? Vetäisi siilot räjäyttävän workshopin sosiaalisen median mahdollisuuksista? Kertoisi 10 kuumottavinta trendiä kauppiaspäivillä tai webanalytiikan bisneshyödyistä asiakasaamussa? Antaisi koulutuspäivässä vinkkejä kumppaniverkoston hallintaan ja markkinoinnin tuloksellisuuden kasvattamiseen? Dagmarin yli satapäisestä osaajajoukosta löydät testatusti hyviksi havaittuja puhujia, valmentajia, moderoijia, workshopin vetäjiä ja herättelijöitä.
15.12.2011

Markkinoinnin ajattelumalleja vuodelle 2012

Hyviä brändejä rakennetaan teoilla. Markkinointi läpäisee koko organisaation ja koskee kaikkia. Sisällön tuottamisesta tulee merkittävä osa työtä. Markkinoinnin organisointi näyttää erilaiselta. Millaisia eväitä näistä väitteistä voi poimia vuoden 2012 markkinointiin? Dagmarin toimitusjohtaja Tuula Kallio listaa kiinnostavimpia näkökulmia.