Kevään kisakausi on täydessä vauhdissa

Markkinoinnin tuloksellisuuteen keskittyvässä AdProfitissa Fazer Leipomon Fazer Juuresleipä kisaa vuoden parhaasta lanseerauksesta. Meiran Kulta Katriina sekä Tokmanni Groupin Tokmanni-myymäläketju nousivat puolestaan finalisteiksi vuoden parhaita kampanjoita palkitsevassa sarjassa.

Tokmanni menestyi myös Grand One -kisassa, jossa "Hinnanjuhlat" voitti Paras verkkomainos -sarjan. Tuomaristo perusteli valintaa näin: "Yhdistää ajankohtaisuuden, rohkeuden ja on ihan helvetin hauska. Tällä valinnalla tuomaristo rohkaisee suunnittelijoita löytämään uusia tapoja hyödyntää verkkoa ja rikkoa perinteistä mainoskerrontaa. Tuli totaalisena yllätyksenä, että taktinen mainos voi viihdyttää jopa neljän tunnin ajan."

Finavian/Finnairin yhteiskampanja "Match made in HEL – The Runway" pokkasi Grand One -kisassa komeasti kunniamaininnan kahdessa sarjassa. Paras verkkokampanja -sarjassa tuomaristo arvioi sen "kansainvälisen tason esitykseksi". Paras integroitu kampanja -sarjassa raati perusteli kunnianosoitusta näin: "Miten lentoreitin markkinoinnista tehdään seksikästä ja kutsuvaa? Laadukas kokonaisuus, jossa vahva PR saavutettu pitkäjänteisen bloggariyhteistyön kautta."

Kampanja on noteerattu myös maailmalla. Kansainvälinen Festival of Media -kisa nosti sen shortlistalle kategoriassa Best Event/Experimental Campaign. Tulokselle voi nostaa hattua laajassa kaaressa, sillä samaan kategoriaan on nostettu muun muassa Coca-Cola, Arbnb, Nike, Volkswagen ja Jaguar.

Myös Helenin "The Yrjö Show" sai Grand One -kunniaa. Paras sosiaalisen median kampanja -sarjassa kisannut työ sai raadilta kannustavaa palautetta: "Rohkea ja kokeileva konsepti, jossa on todella panostettu itse sisältöön ja sen toteutukseen. Brändi uskaltaa heittäytyä silläkin uhalla, että sanomista saattaa tulla."

Onnea kaikille loistotyötä tehneille tiimeille! Toivottavasti kisat innostavat meitä kaikkia nostamaan vuosi vuodelta rimaa ja tavoittelemaan yhä kovempia tuloksia.