Messukeskuksen "Meidän viikonloppu" sai uuden ilmeen

28.01.2016

Dagmar Stories suunnitteli uuden ilmeen linjaukset asiakkaan toiveiden ja kohderyhmätutkimuksen pohjalta. Ideana oli moderni, raikas ja leikkisä sekä mukailtava kokonaisuus, jossa esiintyisi kohderyhmää edustavia ihmisiä. Kuvituksen tavoitteena oli avata messukävijöiden haaveita ja kirkastaa monipuolisen messutarjonnan punaista lankaa.

Ilmeen inspiraatio löytyi sarjakuvista ja stop-motion-animaatioista, suunnittelussa kohderyhmädata oli äärimmäisen arvokasta. Tilattu ilme koostuu studiokuvista, viivapiirroksista ja grafiikasta, joilla kuvataan messujen maailmaa ja kävijöitä.

 

Double Happinessin Antti Grundstén teki Dagmarin creative briefin, studiokuvien ja Kati-Marika Vihermäen kuvitusten pohjalta kokonaisuudelle toimivan ja helposti muunneltavan key visun. Grundstén ja Vihermäki loivat kuvitteellisen messujen tarjonnan – kuvitus avaa näkymiä eri messujen ajatusmaailmaan, ja siihen tuotiin avainsanoja ja teemoja kohderyhmätutkimuksesta. Grundstén löysi ilmeeseen vähäeleisyyden ja värikkyyden tasapainon.

-  Hyvän graafisen ilmeen tunnistettavuus säilyy, vaikka logon peittäisi. Yhtälailla tärkeitä elementtejä ovat värimaailma, typografia, sommittelu, valokuvat, kuvitukset ja tapa puhua. Hyvä graafinen ilme avaa ovia, ei sulje niitä. Meidän viikonlopun ilmeen kantavana ajatuksena on leikkisyys, lapsiystävällisyys ja innostavuus, korostaa Antti Grundstén.

Uudistuneesta Ilmeestä on jo nyt nähtävissä ensimmäisiä paloja kevään Lapsimessujen osalta Messukeskuksen verkkosivustolla.

 

 

Lisätietoja: viivi.lehtonen@dagmar.fi