Vuoden 2016 Effie uusiutui ja keräsi ennätysmäärän töitä

24.11.2016

Kultaa voittivat Valion Lemmyn lisäksi Nesteen Pre-order the Future -kampanja sekä Ulkoasiainministeriön ja ThisisFINLANDin onnistunut Finland emojis -työ. Tuplahopeaa sai Fazerin Juuresleipä ja lisäksi yhden hopean Elisan Hintasaarnaajat, Olympiastadionin Penkkiurheiluviikko ja Finland emojis mediateho-sarjassa. Pronssia pokkasivat Finavian ja Finnairin Match Made in HEL, Wärtsilä, LähiTapiola, Nissan ja Vepsäläinen.

”Oli suuri kunnia saada toimia kilpailun päätuomarina”, kertoo Dagmarin Tuula Kallio. ”Kilpailun taso oli todella korkea, Suomessa tehdään hienoa vaikuttavaa markkinointia. Monissa töissä laajempi näkyvyys rakennettiin onnistuneen sisältö -ja vaikuttajamarkkinoinnin avulla. Sisältökonseptin luovuus erotti voittajat muista. Kuluttajamarkkinointi oli vahvasti edustettuna, b2b-töitä tarjottiin vähän. Parhaissa kampanjoissa pystyttiin kasvattamaan kategoriaa ja sen arvoa kiistatta. Teknologia näyttäytyi kaikessa digitaalisessa tekemisessä, mutta silti melko vähän poikkeavina luovina ratkaisuina. Suomalaisbrändien kansainvälisiä kampanjoita oli ilahduttavasti koko joukko. Mukana olevat markkinointiteot kertoivat brändien kasvavasta rohkeudesta seistä jonkin takana”.

Onnea kaikille voittaneille kilpailutöille ja tekijätiimeille! 

Kuvaukset voittajatöistä ja tuomariston perustelut näet Effie Awards Finland -sivustolta.