Helen – Banner AI -optimointityökalulla järeää tekoälytehoa sähkönmyyntiin

Ylivoimainen yhtälö toteuttaa ihmisvoimin
Sähköyhtiöiden kilpailuttaminen ja vaihtaminen on helpompaa kuin koskaan. Asiakkaista käydään ankaraa taistelua joka päivä. Sähkönmyynti vaatii jatkuvaa taktista tekemistä.
Sähköä tarvitsevat kaikki, mutta kaikkiin ei kolahda sama viesti. Markkinoiden voittaja on se, joka pystyy tuottamaan, testaamaan ja optimoimaan mahdollisimman monta viestikulmaa, mahdollisimman nopeasti ja mahdollisimman järkevään hintaan.
Banner AI – innovaatio, joka nosti sähkön markkinoinnin uudelle aikakaudelle
Helenin digitaalinen sähkönmyynti nostettiin täysin uudelle tehotasolle käyttämällä Banner AI:ta. Banner AI on tekoälyä hyödyntävä työkalu, joka automatisoi bannermainosten A/B-testauksen ja optimaalisten versioiden tuotannon.
Banner AI tutkii jatkuvasti, mikä mainoksista on toiminut parhaiten. Se yhdistelee toimivimpia elementtejä, kuten tekstejä, kuvia ja värejä – ja luo niistä tauotta uusia mainosversioita. Uudet versiot latautuvat mainontaan automaattisesti, jonka jälkeen Banner AI jatkaa niiden testausta ja optimointia.

Banner AI toteutti ja testasi 169 uniikkia mainosversiota, ja pääsi 30 % parempiin tuloksiin.
Helen pilotoi uutta innovaatiota ensimmäisenä Suomessa
Banner AI -työkalua pilotoitiin Helenin jatkuvassa sähkömarkkinoinnissa yhteensä viiden viikon ajan. Pilotin aikana työkalu tuotti ja testasi yhteensä 169 erilaista mainosversiota, joiden tehoissa nähtiin suuria eroja. Tehon kasvu todennettiin pyörittämällä mukana muutamaa täysin muuttumatonta mainosta ja vertaamalla tuloksia.
Ihmisvoimin testaussuunnitelmaan, tulosten analysointiin ja yhä uusien mainosversioiden luomiseen olisi palanut päivätolkulla aikaa – ja rahaa.

