13.10.2016 | Hakukonemarkkinointi

Googlen Premium Partner -tapahtumassa puhuttiin johtamisesta digitalisaation aikana

Google järjesti syyskuun lopulla Premium Partner -kumppaneilleen tapahtuman Amsterdamissa. Paikalle oli saapunut Googlen kumppanitoimistojen johtoa Pohjois-Euroopan alueelta eli Pohjoismaista sekä Benelux-maista. Teemana oli yritysten – erityisesti toimistojen – johtaminen tässä ajassa. Puhujina oli joukko asiantuntijoita, jotka edustivat sekä käytännön kokemusta että tutkimusta. Seuraavassa itselleni mieleenpainuvimmat nostot seminaarin annista.

Democratisation of technology – technology is not an asset anymore

Ruotsalainen Johan Ronnestam puhui menestystekijöistä maailmassa, jossa käytännöllisesti katsoen kaikki teknologia ja data on kaikkien käytössä samalla tavalla ja lähes ilmaiseksi. Teknologian omistaminen tai tieto eivät ole itsessään enää arvokkaita, menestykseen tarvitaan nyt paljon muuta.

  1. Kyky hyödyntää teknologiaa ja dataa: parhaiten menestyy se, jolla on kyky johtaa prosesseja ja viedä teknologian ja datan hyödyntäminen nopeasti käytännön tasolle.
  2. Kyky rakentaa aitoja ihmissuhteita ja luottamuksen ilmapiiri yrityksen sisällä ja suhteessa asiakkaisiin: olemme edelleen ihmisbisneksessä.
  3. Kyky luoda visio tulevaisuudesta ja kyky disruptioon myös oman bisnesmallin kohdalla.

Katso koko esitys: http://www.slideshare.net/ronnestam

Upea, kiitetty TED-puhuja Eddie Obeng puhui transformaation johtamisesta. Hän kävi läpi ihmisen tarvetta pysytellä tutussa ja turvallisessa sekä antoi eväitä omien pelkojen kohtaamiseen.

Pari ajattelunaihetta Obengin puheesta:

Obengin mukaan ”in transformation something has to BREAK”. Transformaatiota ei ole vain asteittainen, hienovarainen muuttuminen, tranformaatio vaatii myös sen, että jotain vanhaa murtuu pois. Mikä on se poistuva, murtuva elementti oman organisaatiosi digitaalisessa transformaatiossa?

Obeng myös kehotti aktiivisesti miettimään omia pelkoja ja kuvittelemaan pahinta skenaariota eri tilanteissa. ”Think about your fears actively.” Näin ihminen kykenee toimimaan myös pahimman skenaarion tapahtuessa.

Brittiläinen, markkinointitoimistojen kanssa paljon töitä ja tutkimuksia tehnyt Robert Craven puhui aiheesta ”What do the best do differently”.

Puhe kiteytyi pitkälti itsensä johtamisen teemoihin: mikäli asiat eivät etene kuten haluat tai et saavuta sitä mitä haluat, kysy itseltäsi ”What is holding me back?”. Kuulostele vastauksiasi.

Cravenin tutkimusten mukaan osa ihmisistä vastaa: ”My boss, my colleagues, my parents, my childhood, my husband/wife…” ja toinen osa ihmisistä vastaa ”my fears, my attitude, my actions”. Lienee helppo arvata kumpi vastaustyyppi kuului menestyjille.

“If you want to succeed better than everyone else, you have to behave differently than everyone else. If your behaviour is similar than everyone else’s, your results will be similar as well.

Anna Salo

Lisää aiheesta