11.3.2016 | Hakukonemarkkinointi

Miksi Google vähensi mainospaikkoja?

Google kohautti helmikuussa poistamalla maailmanlaajuisesti sivun oikean reunan mainospaikat kokonaan käytöstä, ja jatkamalla neljällä mainoksella hakutuloksissa.

Google päätti luopua sivun oikean laidan mainonnasta kokonaan, kahdella poikkeuksella; kuvalliset tuotemainokset (Product Listing Ads) sekä tietopaneeli (Knowledge Panel) voivat edelleen näkyä oikeassa reunassa. Mainospaikkojen muuttuminen on herättänyt runsaasti keskustelua, sillä muutoksella voidaan nähdä olevan merkittäviä vaikutuksia hakukoneoptimoinnin ja hakusanamainonnan näkökulmasta. Muutamia huomioita:

Oletko kiinnostunut hakukonemainonnasta ja hakukoneoptimoinnista? Dagmarin asiantuntijat keskustelevat mielellään juuri sinun yrityksellesi sopivista ratkaisuista.

 

Lähteet:

Search Engine Land, February 19th, 2016:
http://searchengineland.com/google-no-ads-right-side-of-desktop-search-results-242997

The SEM post, February 19th, 2016:
http://www.thesempost.com/google-adwords-switching-to-4-ads-on-top-none-on-sidebar/

Search Engine Watch, February 25th, 2016:
https://searchenginewatch.com/2016/02/25/say-goodbye-to-google-14-alternative-search-engines/

Nina Kuusela

Nina Kuusela

Lappeenrannasta kotoisin oleva Senior Digital Planner, joka inspiroituu erilaisista persoonista ja on aina valmis sparrailemaan digimainonnasta. Suurimmat intohimot brändimainonnassa ja tuotebrändeissä. Vapaa-aikana erityisesti musiikki, konsertit ja elokuvat kovassa kulutuksessa.

Lisää aiheesta