28.3.2018 | Kansainvälistyminen

Finavian #LIFEINHEL menestyi kansainvälisessä WMA-mediakisassa

Kansainvälinen World Media Awards -tuomaristo myönsi kunniamaininnan #LIFEINHEL-konseptille Travel & Tourism -sarjassa. Konsepti sai helmikuussa myös kaksi The Moodies 2018 -palkintoa ja se on Grand One 2018 -kilpailun finaalissa kolmessa sarjassa.

 

–  On hienoa, että #LIFEINHEL on kiinnostanut ihmisiä maailmanlaajuisesti ja että se arvioitiin nyt myös parhaimpiin tekoihin WMA-kilpailussa. #LIFEINHEL tarjosi meille ikkunan tarkastella, miltä Helsinki-Vantaan lentoasema näyttää kansainvälisen vaihtomatkustajan silmin. Lisäksi sen avulla voimme edelleen kehittää asiakaskokemusta, kun valmistaudumme palvelemaan 30:tä miljoonaa vuosimatkustajaa, toteaa Finavian markkinointi- ja viestintäjohtaja Katja Siberg ja viittaa Helsinki-Vantaan asemaan tärkeänä Aasian ja Euroopan lentoliikenteen solmukohtana.

#LIFEINHEL-konseptissa kiinalainen tv-tähti Ryan Zhu muutti 30 päiväksi asumaan Finavian Helsinki-Vantaan lentoasemalle. Tavoitteena oli selvittää, onko Helsinki-Vantaa maineensa veroinen maailman parhaimpana lentoasemana. Kiinalaismies testasi lentoasemaa ja sen palveluita kuukauden ajan ja raportoi kokemuksistaan päivittäin sosiaalisessa mediassa.

Uudenlaisessa, rajoja rohkeasti ylittäneessä sisältömarkkinointikampanjassa yhdistettiin tosi-tv:tä, kilpailuohjelmia ja sosiaalista mediaa. Kampanjan mediapeitto on jo ylittänyt 2,2 miljardia ihmistä YouTube-videoiden ja satojen tiedotusvälineissä julkaistujen juttujen välityksellä.

“This campaign demonstrated a clear understanding of the audience, demonstrated bravery in its use of [social media] influencers and was a unique approach for an airport operator.” –WMA jury

– Harva pohjoismainen toimija voi kisata kansainvälisessä näkyvyydessä maksetulla mainonnalla. Mitä suuremmilla markkinoilla liikutaan, sitä tärkeämpää on luoda rohkeasti erottuvia sisältöjä, jotka tukevat liiketoiminnan strategisia tavoitteita ja maksimoivat ansaitun median. Finavian rohkeus kannatti taas kerran kaikilla mittareilla, toteaa Dagmarin Senior Client Director Riikka Hallenberg.

Konseptin suunnittelussa oli mukana Gary Carter, joka on ollut luomassa ympäri maailmaa suosittua tosi-tv-sarjaa Selviytyjät. Toimistokumppaneita olivat mm. TBWA\Helsinki, Klok ja Dagmar.

Finavian #LIFEINHEL sai 27.2. myös kaksi The Moodies 2018 -palkintoa sarjoissa Paras YouTube-video tai -kampanja sekä paras maksullisen somen käyttö lentoasemalla. The Moodie Davitt Report jakoi jo viidettä vuotta palkintoja digitaalisen median parhaasta käytöstä lentoasemilla ja matkailumyyntialalla.

World Media Award 2018 Winners

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta