Silmiä punoittaa edellisillan Sorjos-maraton. Teknologia on mahdollistanut television (lue: puhelimen) raahaamisen tyynyn viereen, joten olen ottanut siitä kaiken irti. Väsymyksestä huolimatta minua hymyilyttää. En muista milloin viimeksi näin niin monta naista yhdessä keskustelemassa datasta ja teknologiasta, varsinkaan ennen kello kahdeksaa.
Aamun teemana on data, teknologia ja asiakaskokemus. Esityksissä päästiin katsomaan vasta kehityksen kalkkiviivoja. Omat kymmenen puheminuuttiani koskevat teknologian ja asiakaskokemuksen liittoa, jossa teknologia toimii kuten rakastavat vanhemmat: antaa lapselleen rakkautta ja tukea itsensä toteuttamiseen.
Women in Tech-aamiaissemma sai minut miettimään, miten mahtavaa on olla duunissa markkinointitoimistossa. Paikassa, jossa lounaskeskustelussa voi täysin luontevasti sulautua yhteen heitot Jason Momoan Aquaman-läpistä ja pohdinnat siitä, elämmekö simulaatiossa. Muistan joskus epäilleeni, voinko olla markkinointialalla töissä, kun halusin kävellä käytävillä maiharit jalassa ja bändipaita päällä. Siitä skenaariosta tuli kuitenkin todellisuutta ja jopa maiharit ja bändipaidat olivat hetken kuumaa kamaa. Bändipaitatrendi meni ja maiharini jäivät, mutta koen silti eläväni naisena ja markkinoijana tulevaisuutta nyt.
Maailma ei toki ole vielä valmis, vaan se vaatii tekoja. Haastankin kaikki naiset ja ylipäänsä kaikki markkinoijat sukupuolesta riippumatta haluamaan enemmän. Miksi? Koska meillä on mahdollisuus tuottaa teknologialla parempaa markkinointia ja parempaa asiakaskokemusta. Nyt meidän täytyy vain tahtoa sitä – tahtoa parempaa tulevaisuutta myös markkinoinnissa!