Tekoäly mullistaa myynnin, markkinoinnin ja koko toimialan
RADLY laajentaa Dagmarin palveluvalikoimaa kokonaan uudelle sektorille ja asiakaskunnalle.
”Nyt viimeistään yritysten pitää käynnistää myynnin ja markkinoinnin työkalujen sekä organisaatiorakenteiden ja prosessien modernisointi, muuten kilpailijat juoksevat ohi ja lujaa. Tekoäly tulee kääntämään myynnin, markkinoinnin ja koko liiketoiminnan ylösalaisin”, kannustaa Dagmarin toimitusjohtaja Krista Elopuro.
RADLYn vetäjäksi ja kaupalliseksi johtajaksi on nimitetty Mikko Koski, 34. Dagmarin johtoryhmän jäsen, DI Mikko Koski on aiemmin vastannut Dagmarin data science -liiketoiminnan kehittämisestä.
Alkumetreillä noin kymmenen henkilöä työllistävä RADLY tarjoaa konsultointipalveluja vauhdittamaan yritysten digitaalisen liiketoiminnan kehitystä sekä myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä. Nykyisten SaaS-tuotteiden rinnalle kehitetään asiakkaiden tarpeisiin räätälöitäviä, koneoppimisen ja automaation ratkaisuja.
”Yhdessä emoyhtiö Dagmarin asiantuntijoiden kanssa RADLY tarjoaa asiakaskunnalleen huomattavasti totuttua kattavamman palveluvalikoiman. Käsitys markkinointitoimiston palveluista laajenee ja markkinaan luodaan jopa kokonaan uudenlainen toimistokategoria”, lisää Elopuro.
Tavoitteena kansainvälistyminen ja kasvu
RADLYn asiakkaita ovat sekä B2C- että B2B-yritykset niin kotimaassa kuin globaaleilla markkinoilla.
”SaaS-liiketoiminta on herättänyt paljon kysyntää kansainvälistä markkinaa myöten. Yhteistyötä on käynnistelty jo Länsi-Euroopan ja Amerikan markkinoilla. Tarjoaman laajentaminen konsultointiin on vastaus asiakkaiden tarpeisiin ja tukee hyvin kansainvälistymistämme”, Koski kertoo.
Algoritmisen markkinoinnin ja myynnin edelläkävijänä RADLY kasvattaa markkinaa uudenlaisella osaamisella.
”Yksikään toimisto ei ole aiemmin tarjonnut myynnin ja markkinoinnin strategista kumppanuutta yhtä kokonaisvaltaisesti tekoälystä ammentavana toimijana. Näin vahvalla osaamistaustalla ja kyvykkyydellä suunnitella ja toteuttaa maailmanluokan ratkaisuja”, Koski sanoo.
Tekoälyn hyödyntäminen mahdolliseksi kaikille asiakkaille – toimialasta ja kokoluokasta riippumatta
Kosken mukaan tuore koronakriisi on toiminut räjähdysmäisenä katalyyttinä yritysten muutostarpeille, mikä näkyy verkkokaupan nopeana kasvuna ja toimijoiden määrän lisääntymisenä.
”Monet digitalisaation kanssa viivytelleet toimijat ovat heränneet viimeistään nyt. Digitaalisten myynti- ja palvelukanavien perustaminen ovat luonnollisesti ensimmäisiä steppejä transformaatiossa. Ratkaisevinta on kuitenkin se, miten kehitystyötä jatketaan tämän jälkeen. Erityisen paljon tarvetta on markkinoinnin ja myynnin prosessien yhdistämiselle”, Koski sanoo.
Kosken mukaan yllättävän usein ajatellaan, että ensin on investoitava satoja tuhansia euroja järeisiin järjestelmiin, jotta voidaan tehdä dataohjattua markkinointia. Tai että on kerättävä vuosia orjallisesti dataa, jotta voidaan edes lähteä pilotoimaan koneoppimista ja uusia toimintatapoja.
”Lupaamme muuttaa markkinaa siten, että yhä useammat yritykset toimialasta ja kokoluokasta huolimatta pääsevät nykyistä helpommin ja nopeammin hyödyntämään tekoälyä ja modernia teknologiaa myynnin ja markkinointinsa kehittämiseen”, Koski sanoo.
Lisätietoja:
Mikko Koski, COO, RADLY
mikko.koski@radly.fi
040 672 2500
Krista Elopuro, CEO, Dagmar
krista.elopuro@dagmar.fi
040 753 7577
Mikä RADLY?
- RADLY on myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen erikoistunut yritys, joka hyödyntää ratkaisuissaan tekoälyä.
- RADLY työllistää n. 10 henkilöä kokoaikaisesti, Dagmarissa työskentelee 175 henkilöä.
- RADLYn tekijöiden taustat vaihtelevat ohjelmistokehityksen ja koneoppimisen syväosaamisesta aina digimainontaan, markkinoinnin automaatioon ja liikkeenjohdon konsultointiin.
- Tarjoamaan kuuluu kokonaisvaltaista myynnin ja markkinoinnin konsultointipalvelua sekä valmiita että räätälöitäviä Saas-työkaluja. Esimerkiksi RADLY Optimizer on työkalu, joka todistetusti tehostaa digitaalisen mainonnan tuloksellisuutta tekoälyn avulla jopa 45 %.
- RADLYn jo 2019 puolella käynnistynyt SaaS-liiketoiminta on uniikkia toimistokentässä. Dagmarin 40 hengen Drive-yksiköstä maailmalle ponnistanut yritys perustettiin alun perin tekoälylaboratorioksi, mutta kysyntä kokonaisvaltaiselle myynnin ja markkinoinnin kehittämiselle tekoälyn keinoin on nopeasti kasvanut laajemmaksi.