Suomen suurimpiin markkinointiviestinnän toimistoihin lukeutuvassa Dagmarissa työskentelee noin 180 asiantuntijaa varsin erilaisilla taustoilla. Moninaista joukkoa sitoo kuitenkin vahva keskinäisen arvostuksen ja toisiensa tukemisen kulttuuri, joka on synnyttänyt muun muassa vuosittain valittavan Vuoden dagulaisen -perinteen. Titteli on arvostettu, sillä sen saajan äänestävät kaikki dagmarilaiset.
Yrityksen syysjuhlissa jaetun palkinnon pokkasivat tänä vuonna Olli Valtanen ja Jussi Kämäräinen, jotka työskentelevät asiakkaiden apuna erilaisissa markkinointiteknologiaratkaisuissa.
”Perusteluissa mainittiin, että on aina valmis auttamaan. Samalla perusteella palkinnon olisi voinut antaa kenelle tahansa, sillä Dagmarin auttamiskulttuuri on aivan omaa luokkaansa”, Valtanen kehuu.
Sparraava superammattilainen on ongelmanratkaisija
Olli Valtanen, 32, on työskennellyt Dagmarissa reilut kolme vuotta. Tietojenkäsittelyn tradenomi työskentelee markkinointiteknologiakonsulttina ja on keskittynyt auttamaan asiakkaita omien kanavien hyödyntämisessä.
”Esittelen itseni usein markkinointinörttinä: tyyppinä, jossa yhdistyy sekä web-kehittäjä että markkinointikonsultti. Devaustausta on antanut aika hyvän pohjan ongelmanratkaisuun”, hän kertoo.
Dagmarissa parasta on hänen mukaansa luotto omiin asiantuntijoihin.
”Työssäni on sopivalla tavalla itseohjautuvuutta, eli pääsen tekemään projekteja, jotka oikeasti kiinnostavat. Tämä on myös loistopaikka kehittymisen kannalta, sillä osaamisen ylläpitoon annetaan aikaa ja odotuksia. Viimekädessä tämän kuitenkin mahdollistaa loistavat kollegat ja asiakkaat.”
Työkaverit kuvailivat Valtasta muun muassa seuraavasti: ”Aina ystävällinen ja valmis auttamaan”, ”Superammattilainen, jolta saa aina sparria niihin aiheisiin, jotka itsellä tuntuvat haastavilta” ja ”Hän on symppis ja aina ajan hermolla tulevaisuuden trendeistä erityisesti teknologian suhteen”.
Digin ja martechin jumala luo uutta
Joulukuussa tulee kuluneeksi vuosi siitä, kun Jussi Kämäräinen, 28, tuli osaksi dagulaisten jengiä. Yritystoiminnan kehittämisen koulutusohjelmassa tradenomiksi opiskellut Kämäräinen on lunastanut nopeasti paikkansa Dagmarissa.
Markkinointiteknologiakonsultti auttaa asiakkaitaan dataan ja analytiikkaan liittyvien projektien kanssa. Asiakastöiden ohella hän on kehittänyt algoritmisen markkinoinnin viitekehystä, joka maalaa kuvaa tulevaisuuden markkinoinnista.
”Allekirjoitan sen, mitä Ollikin sanoi. Parasta Dagmarissa on, että täällä annetaan tilaa kasvaa. Ympärillä on inspiroivia kollegoita, jotka antavat vastuuta ja luottavat osaamiseesi. Olen oppinut vuodessa ihan älyttömästi muilta dagmarilaisilta.”
“Oma mottoni on että ‘asioita ei tapahdu, vaan niitä tehdään’. Yrittäjyydestä jäi päälle tapa tarttua toimeen ja miettiä, miten pieniäkin asioita voi tehdä fiksummin. Jatkuva optimointi alkaa olemaan jo elämäntapa”, Kämäräinen naurahtaa.
Kollegat kehuivat Kämäräistä muun muassa näin: ”Digin ja martechin jumala”, ”Tuonut taloon korvaamatonta osaamista ja kehitystä” ja ”Erinomainen esiintyjä, joka osaa kuvata monimutkaisia asioita selkokielisesti”.