Apetit ottaa tubettajamarkkinoinnin haltuun

Kasvistalo Apetit on solminut yhteistyösopimuksen nousevan YouTube-kanavan, PS Olen vegaanin, kanssa. Rennolla otteella vegaaniudesta puhuvat Minni ja Paju toteuttavat Apetitin tuotteita hyödyntäviä reseptisisältöjä ja kertovat eri foorumeilla pakastekasvisten mahdollisuuksista vegaanin ruokavalion osana.

Kokonaisvaltainen yhteistyö jatkuu vuoden ajan. Apetit näkyy PS Olen vegaanin sisällöissä ja Minni ja Paju ovat mukana Apetitin omissa kanavissa.

Dagmar Stories esitteli yhteistyökumppanit toisilleen.

– Meistä Minnin ja Pajun raikkaan rento ote vegaaniuteen sopii niin täydellisesti Apetitin kaltaiselle kasvistalolle, että päätimme ehdottaa uudenlaista tekemistä. Vasta viime syksynä perustettu PS Olen vegaani ei ole vielä satojen tuhansien tilaajien kanava, mutta kasvutahti ja potentiaali ovat huikeita, ensimmäiset kasvuennusteet ylitettiin jo muutamassa kuukaudessa, kertoo kumppaneiden ”puhemiehenä” toiminut Dagmarin Sami Koski.

Yhteistyön tavoitteena on win-win -tilanne: Apetit saa näkyvyyttä kanavalla ja vastaavasti PS Olen Vegaania pyritään kasvattamaan Apetitin omien kanavien kautta.

Pitkäjänteisyys syventää tubettajayhteistyötä

Kosken mukaan pitkäjänteinen kumppanuus on vielä toistaiseksi ollut suhteellisen harvinaista tubettajamarkkinoinnissa:

– Suurin osa yhteistöistä on tähän asti ollut hyvin perinteisiä one-shot-projekteja, joissa mainostaja näkyy tubettajan kanavalla YouTube-videolla ja somekanavissa. Pitkäjänteisemmälle yhteistyölle on kuitenkin selvästi tarvetta. Ajatus tubettajista osana jatkuvaa brändin rakennusta on jo pidempään ollut ilmassa, mutta harvempi toimija on vielä ryhtynyt toteuttamaan sitä tässä laajuudessa.

Apetitilla uudenlaiseen yhteistyöhön on heittäydytty innolla.

– Apetit on kasvisten ykköstalo Suomessa ja meillä on tavoitteena kasvattaa kaikkialla kasvisten käyttöä. Paju ja Minni levittävät upean raikkaalla tavalla omaa vegaanista sanomaansa. He suhtautuvat ruokiin intohimoisesti, mutta rennosti. He eivät saarnaa tiukkapipoisesti sekasyöjille, vaan rakastavat herkkuja ja auttavat löytämään niitä yllättävistäkin tuoteryhmistä. Siksi halusimme lähteä kannustamaan ja tukemaan heitä pitkäaikaisella yhteistyöllä. Haluamme oppia toinen toisiltamme ja kasvattaa yhdessä vegaanikanavan tilaajamääriä, kertoo Apetitin markkinointijohtaja Miika Helenius.

Aitous syntyy siitä, että tubettajien sisältöjä ei sanella

Tubettajayhteistyön onnistumisessa aitous ja luonnollisuus ovat tärkeitä tekijöitä. Niihin panostetaan myös Apetitin ja PS Olen vegaanin tiimiytymisessä.

– Vaikka Apetit nousee kanavalla hyvin esiin, videoiden sisältöjä ei sanella, vaan niissä säilyy Minnin ja Pajun omintakeinen tyyli. Luotamme heidän persooniinsa ja luovuuteen siinä, miten brändi ja tuotteet saadaan luontevaksi osaksi kanavan kokonaisuutta, toteaa Helenius.

Yhteistyö jatkuu vuoden 2017 loppuun asti. Konseptin rakentamista vetänyt Dagmar Stories huolehtii yhteistyön sujuvuudesta, toimii vastaavana tuottajana ja koordinoi tekemistä. Dagmar auttaa myös tubettajia kehittämään videotuotantoja sekä optimoimaan näkyvyyttä.

Haluatko tietää miten vaikuttajamarkkinointi voi auttaa sinun yrityksesi liiketoimintaa? Ota yhteyttä: sami.koski@dagmar.fi

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta