Viisi vuotta sitten totesimme, että kun dagmarilaiset tietävät hyvin, millainen sisältö toimii missäkin kanavassa, miksi emme myös suunnittelisi ja tuottaisi sisältöjä. Niin syntyi Stories. Vuosien mittaan sisältöyksiköstämme muovautui asiakkaidemme 2020-luvun tarpeisiin räätälöitynyt luovien ja strategisten sisältöammattilaisten toimisto Dagmarin sisälle. Storiesin Chief Business Officer Teija Jokinen kertoo, milloin kannattaa valita kumppaniksi Stories.
Pohditko, onko asiakas aidosti sisältösuunnittelusi keskiössä?
Hyvä asiakaskokemus on menestyksen edellytys. Sisällöillä voimme helpottaa asiakkaan elämää ja tehdä asiakaspolusta sujuvan kulkea. Kun suunnittelun johtotähdeksi otetaan arvon tuottaminen asiakkaalle, on lopputulos väistämättä askel kohti tyytyväisempää asiakasta eikä sisältö jää huomaamatta – tähän me uskomme!
Autamme rakentamaan asiakaslähtöisen sisältöstrategian, miettimään sisällöt kuntoon koko asiakaspolulla ja virittämään brändiviestit asiakkaiden taajuudelle. Tälle matkalle tarvitaan antoisat datasyötteet ja tuloksiin sitovat mittarit, kenties kokonaan uudenlainen orkesteri sisällöntuotannolle.
Jos sisältöjen kehittäminen on pöydälläsi, suosittelen katsomaan Keskon Insight, Brand and Content Director Heidi Jungarin ja Dagmar Storiesin Lead Strategist Julia Isoniemen mainion MK-webinaaritallenteen Kuinka sisältöjä johdetaan?
Tuntuuko datan inspiroima luovuus vain sanahelinältä?
Storiesin 20:n luovan sisällön ammattilaisen työkavereina on 200 median, tutkimuksen, analytiikan, koneoppimisen ja markkinointiteknologian ammattilaista. Dataa ei ole vain saatavilla, vaan se on aidosti iholla läpi koko suunnitteluprosessin – ja muistuttaa itsestään aina kun on aika oppia.
Läheisyys tarkoittaa käytännössä luovan konseptin työstöä tiukasti segmentoinnin tai bränditutkimuksen näyttämällä tiellä, artikkelisarjan suunnittelua SEO-asiantuntijan kainalossa, vaikuttajasuunnittelua kohderyhmän ja brändin ehdoilla, asiakasdatasta ammentavaa someratkaisua tai vaikkapa videon editointia digiplannerin kanssa edellisen toteutuksen tuloksia sparraten.
Monialaisessa tiimissä pysytään yhdessä tiedon äärellä, rakennetaan yhteisten oppien päälle, ja saadaan kokonaisuus pysymään helposti hanskassa.
Jäävätkö digi- ja somekanavien tuotannot usein muun jalkoihin?
Meillä eivät jää. Ylpeilemme sillä, että suunnittelemme ja tuotamme sisällöt jokaisen kanavan muuttuvia mahdollisuuksia maksimaalisesti hyödyntäen. Se jos mikä tuo tehoja markkinointiin. Joskus ratkaisu on kevyt uudelleen muokkaus, joskus koko kuvauspäivän huolellinen suunnittelu, joskus kokonaiskonseptia kunnioittava oma luova kokonaisuus.
Suomalaiset markkinoijat investoivat digitaaliseen mediaan jo lähes puolet kaikista mediaeuroista, joten digitaalisten sisältöjen on saatava ansaitsemansa huomio myös tuotantovaiheessa. Katso esimerkkejä tuotannoistamme showreelistämme.
Entä miten ratkaista digitaalisen sisällöntuotannon kasvava versioiden määrä –kustannustehokkaasti?
Personointi on tehokasta ja asiakaslähtöistä, mutta tarkoittaa käytännössä massiiviseksi skaalautuvaa tuotantojen määrää ja harmaita hiuksia. Tai sitten ei. Meidän tehtävämme on tehdä tästä helppoa ja automaattista.
Haluatpa automatisoida koko taktisen digimainonnan tai tehostaa kampanjamateriaalien versiotuotantoa, olemme kokenut konkari dynaamisten tuotantoratkaisujen rakentamisessa ja ylläpitämisessä alustasta riippumatta (Adform, Google Studio).
Ja jos innostut todelliseen luovan optimointiin, yhtiöperheeseemme kuuluvan RADLYn kehittämä Banner AI –optimointityökalu luo vaikka rajattoman määrän versioita löytääkseen sen toimivimman. Esimerkkinä Helenin kanssa tehty Banner AI -pilotti, joka toi ostoputkeen huomattavasti lisää asiakkaita.
Jos nämä kysymykset pyörivät pöydälläsi, Storiesilla on sinulle ratkaisu. Olemme sisältökumppani muuttuvassa markkinoinnissa, lupaamme tehoja ja tuloksia kanavia hyödyntävillä ratkaisuilla ja suunnittelemme mielessämme se sinulle tärkein: asiakkaasi.
Palvelumme

Jutellaanko lisää? Teija.jokinen@dagmar.fi