26.4.2018 | Sisältömarkkinointi

Vaikuttajamarkkinoinnin merkitys osana kuluttajien ostopäätöksiä kasvussa

Miksi suomalaiset seuraavat vaikuttajapersoonia sosiaalisessa mediassa ja blogeissa? Mitä vaikuttajilta odotetaan ja minkälainen sisältö on tärkeintä? Dagmar on toteuttanut jo toista vuotta peräkkäin laajan vaikuttajamarkkinoinnin kuluttajatutkimuksen yhdessä PING Helsingin kanssa. Tulokset julkistetaan maanantaina 7.5.2018.

 

Tuloksissa näkyy suomalaisten siirtyminen blogitekstien lukemisesta kohti videoiden katselua sekä erityisesti Instagramin käytön lisääntyminen. Kahdessa vuodessa on tapahtunut myös selkeä muutos vaikuttajien roolissa osana kuluttajien ostopäätöksiä. Tämä näkyy erityisen suuresti myös eri kanavien välillä.

Samaan aikaan luottamus perinteisiin mainonnan muotoihin on laskussa. Miten ja missä kanavissa tehdään tehokkainta vaikuttajamarkkinointia ja miten markkinointipäättäjien tulisi reagoida tähän muutokseen?

Tutkimuksen tuloksia sekä vinkkejä parempaan vaikuttajamarkkinointiin voi  kuulla tuoreeltaan PING Festivalilla 8.5.2018, kun päälavalle nousee Dagmarin sisältöjohtaja Ilari Viippola yhdessä PING Helsingin Inna-Pirjetta Lahden kanssa. Dagmarin kumppaneilla on mahdollisuus lunastaa lippuja tähän Pohjois-Euroopan suurimpaan vaikuttajamarkkinoinnin tapahtumaan etuhintaan täältä.

Nähdään Clarion Hotelin värikkäissä tunnelmissa!

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta