[dagmar_large_image bigimage=”6784″ /]
– Näemme vaikuttajamarkkinoinnin yhä ammattimaistuvampana ja hyvänä mahdollisuutena markkinoijille. Teemme Dagmar Storiesissa paljon yhteistyötä bloggaajien ja tubettajien sekä heitä edustavien verkostojen ja tuotantoyhtiöiden kanssa, kertoo Dagmar Storiesin sisältöstrategi Viivi Lehtonen.
Dagmar Storiesin vaikuttajacaseihin lukeutuvat muun muassa Instrumentariumin Trendwalk, jossa brändimielikuvaa kehitettiin yhteistyöllä bloggaajien kanssa sekä Liikenneturvan nuorison valistustyötä tukevat tubettajatuotannot Musta vyö ja #rohkee.
– Vaikuttajamarkkinoinnin tekijät ovat Dagmarille tärkeä sidosryhmä. Tuotamme mielellämme uusia hyviä caseja heidän kanssaan, jatkaa Dagmar Stories -yksikön vetäjä Teija Jokinen.
Dagmarissa järjestettiin 12.1.2017 markkinointipäättäjille ja sisällöntuottajille suunnattu, vuorovaikutteinen ja tiivis vaikuttajamarkkinoinnin koulutuskokonaisuus. ”Trendit vaikuttajamarkkinoinnissa, PING Helsinki Studio hosted by Dagmar Stories” koostui inspiroivista puheenvuoroista, tuloksellisista case-kokemuksista ja keskustelevasta Q&A-osiosta. Tapahtuma kokosi paikalle noin 90 markkinoinnin ammattilaista.
Ping Studio esitteli kiinnostavan kattauksen tämän vuoden trendeistä ja datasta sekä niiden vaikutuksesta sisältömarkkinoinnin suunnitteluun. Dagmar Storiesin Ilari Viippola esitteli vuoden 2017 trendikartan, Splayn Stina Varsikko kertoi esimerkkejä tuloksellisesta vaikuttajamarkkinoinnista ja Instrumentariumin Marleena Lehtonen avasi yhdessä Dagmarin Hertta Päivärinnan kanssa Trendwalk-konseptia. Lisäksi kuultiin tubettajien ja bloggaajien näkemyksiä oikeanlaisesta sisältöyhteistyöstä vaikuttajien ja brändien välillä, kun keskusteluun osallistuivat myös PS OLEN VEGAANI -tubekanavan Paju ja Minni, MouMou-lifestylebloggaaja Iina Moukola ja tubettaja Mmiisas.
Ping Helsingin Head of Community Emmi Nuorgam kehui tapahtumaa onnistuneeksi ja tunnelmaa innostuneeksi.
– PING Helsinki Studio onnistui erinomaisesti ja olemme enemmän kuin tyytyväisiä yhteistyömme käynnistymiseen. Oli todella ilo työskennellä Dagmar Storiesin ammattitaitoisen porukan kanssa. Toivottavasti pääsemme vuoden aikana tekemään lisää konkreettista yhteistyötä.
Nuorgamin mukaan vuoden 2017 trendi vaikuttajamarkkinoinnissa on vaikuttavuuden todentaminen pidemmällä aikavälillä:
– Yritysyhteistyöhön valitaan aina somevaikuttaja, joka sopii yrityksen arvoihin ja brändiin mahdollisimman hyvin. Haluamme rakentaa laadukkaita ja pidempiaikaisia yhteistöitä, joiden synnyttämiseen vaikuttajat pääsevät osallistumaan alusta saakka. Enää ei välttämättä tuijoteta yksittäisiä kävijälukuja tai sivulatauksia, vaan opetellaan mittaamaan yhteistyön vaikutuksia myös pidemmällä aikavälillä. Pyrimme siirtymään toimeksiantokulttuurista tavoitteellisempaan yhteistyöhön, jonka onnistumista ja vaikuttavuutta seurataan yhdessä.
Lisätietoja tapahtumasta: https://www.facebook.com/events/1235663863165572/