Instagram-mainoksissa voi tällä hetkellä hyödyntää kuvaa tai videota tai rakentaa usean kuvan karusellimainoksen. Kuvissa voidaan nyt käyttää klassisen neliömuodon lisäksi vaakakuvaa, mikä antaa enemmän taiteellisia vapauksia ja säästää aikaa, kun kaikkia kuvia ei tarvitse muokata neliöiksi erillisellä applikaatiolla.
Videosisällön katsominen on lisääntynyt Instagramissa rajusti. Viimeisen puolen vuoden aikana videosisällön parissa vietetty aika on kasvanut 40 %.
Videomainosten uutuutena on esillä olevat näyttökertojen määrät. Videota täytyy katsoa vähintään kolme sekuntia, jotta se lasketaan katsotuksi eli pelkkää Instagram-feedin selaajaa ei lasketa. Näyttökertaa napauttamalla näkee myös videon tykkäykset. Vaikka normaalin Instagram-videon pituus voi olla 3–15 sekuntia, voi mainonnassa käyttää jopa 60 sekunnin videota.
Karusellimainokset sopivat brändeille tarinankerrontaan ja monipuoliseen tuote-esittelyyn. Muun muassa eri hyväntekeväisyysjärjestöt ovat hyödyntäneet tätä mahdollisuutta kertomalla avun tarpeessa olevien lapsien tarinaa ja ohjaamalla ihmisiä lahjoittamaan.
Helmikuusta alkaen Instagramissa on voinut ylläpitää useampaa tiliä ilman, että palvelusta täytyy kirjautua sisään ja ulos eri tunnuksilla. Tästä uutisesta ainakin yritysten some-vastaavat ja community managerit päästivät kollektiivisen riemunkiljahduksen. Ohjeet useamman tilin ylläpitoon löytyvät Instagramin ohjekeskuksesta: https://help.instagram.com/1682672155283228.
Inspiroidu Instagramissa ja käy katsomassa vaikka näiden hashtagien alla olevaa materiaalia:
#strideby #storyportrait ja #fromwhereistand tai seuraa Instagramiin käsikirjoitettua jännäriä, joka etenee 15–28 sekunnin jaksoissa (shieldfive).
Lue lisää Instagram-mainonnasta myös täältä:
https://www.dagmar.fi/uutiset/instagram-nyt-mainostajan-huulilla
https://www.dagmar.fi/uutiset/syksy-tuo-suomeen-instagram-mainonnan
Lähteet:
http://wersm.com/over-200000-brands-are-now-advertising-on-instagram/
http://blog.business.instagram.com/post/139121151489/videoviews