27.04.2017 / Sosiaalinen media

Muutama Upcider ja some

Joulukuusta 2016 alkaen Dagmar Stories on hoitanut Upciderin sosiaalisen median kanavien sisällöntuotannon ja suunnittelun. Prosessi alkoi yhteisellä workshopilla, jossa määritettiin Upciderin tone-of-voice somessa ja tuotettavien sisältöjen teemoja. Vuoden 2017 ensimmäisen kvartaalin aikana olemme tavoittaneet 900 000 uniikkia henkilöä, joista yli 10 % on reagoinut sisältöihin.

Kirjoittaja

Mikko Salonurmi

[dagmar_large_image bigimage=”7293″ /]

Sosiaalisen median sisällön suunnittelu on jatkuva prosessi, jossa opitaan epäonnistumisten ja onnistumisten kautta ymmärtämään oikeat hetket ja sisällöt, jotka kiinnostavat kohderyhmää.

Kevään aikana olemme onnistuneet luomaan do’s and don’ts -listan Upciderille toimivimpien sisältöjen osalta. Tässä muutama vinkki, joita Upciderin kanssa olemme oppineet.

Do’s

Ajankohtaiset ja humoristiset sisällöt

Tuotteella leikittely

Rennolla otteella tuotettu sisältö

Liikkuva kuva (https://www.facebook.com/upcider)

Don’ts

Tuotekeskeisyys ilman relevanttiutta

Horisontaaliset tai neliön muotoiset kuvat. Vertikaalisella kuvalla saadaan täytettyä suurempi osa kuluttajan näytöstä, jolloin kuva pysäyttää paremmin.

Lisää aiheesta