Muutama Upcider ja some

Joulukuusta 2016 alkaen Dagmar Stories on hoitanut Upciderin sosiaalisen median kanavien sisällöntuotannon ja suunnittelun. Prosessi alkoi yhteisellä workshopilla, jossa määritettiin Upciderin tone-of-voice somessa ja tuotettavien sisältöjen teemoja. Vuoden 2017 ensimmäisen kvartaalin aikana olemme tavoittaneet 900 000 uniikkia henkilöä, joista yli 10 % on reagoinut sisältöihin.

Sosiaalisen median sisällön suunnittelu on jatkuva prosessi, jossa opitaan epäonnistumisten ja onnistumisten kautta ymmärtämään oikeat hetket ja sisällöt, jotka kiinnostavat kohderyhmää.

Kevään aikana olemme onnistuneet luomaan do’s and don’ts -listan Upciderille toimivimpien sisältöjen osalta. Tässä muutama vinkki, joita Upciderin kanssa olemme oppineet.

Do’s

Ajankohtaiset ja humoristiset sisällöt

Tuotteella leikittely

Rennolla otteella tuotettu sisältö

Liikkuva kuva (https://www.facebook.com/upcider)

Don’ts

Tuotekeskeisyys ilman relevanttiutta

Horisontaaliset tai neliön muotoiset kuvat. Vertikaalisella kuvalla saadaan täytettyä suurempi osa kuluttajan näytöstä, jolloin kuva pysäyttää paremmin.

Mikko Salonurmi

Mikko Salonurmi

Otto Niinikoski

Otto Niinikoski

Lisää aiheesta