22.9.2015 | Sosiaalinen media

Pinterest vie pikkusormia

Muutama keino kehittää Pinterest-markkinointia

1. Anna seuraajillesi kasvot.
Pinterest-markkinointi lähtee siitä, mistä kaikki muukin some-tekeminen: kohderyhmäymmärryksestä. Kun tiedät, ketkä seuraavat Pinterest-taulujanne ja ovat kiinnostuneita tuotteistanne tai palveluistanne, on kiinnostavan ja sitouttavan sisällön tuotanto helpompaa. Yksi keino tutustua seuraajiin on Pinterest-analytiikan tutkiminen. Analytiikan perusteella voi rakentaa käyttäjäpersoonia, joille sisältöä luodaan.

2. Anna syy seurata.
Tuo Pinterestiin lisätietoa ja hyödyllisiä neuvoja ja vinkkejä. Luo sisältöä, joka kasvattaa luottamusta yritykseesi asiantuntijana. Esimerkkinä kanadalainen digiyritys, joka esittelee Pinterestin avulla omia tuotteitaan ja jakaa muiden toimijoiden materiaalia.

3. Tarjoa monimuotoisuutta, pidä brändi mielessä.
Luo monipuolista sisältöä, joka on linjassa brändin kanssa, kuten designyritys Nordhaven Studio, jonka Pinterest-sivu on fonteista lähtien oman brändin näköinen.

4. Järjestä Pinterest-kilpailu.
Motivoi kävijöitä jakamaan sisältöä, jolloin tavoitat myös uusia, potentiaalisia seuraajia.

5. Pidä laatu korkealla, optimoi ja ohjaa.
Pinterest on erittäin tehokas kanava tuomaan liikennettä verkkosivuille, mutta tämä edellyttää, että Pinterest-taulut ja -kuvat ovat laadukkaita ja optimoituja. Pinterestistä voit ohjata myös vaikkapa yrityksen blogiin ja tätä kautta saada lisää lukijoita/tilaajia.

4. Tuikkaa pilkettä silmään.
Huumorin käyttö on sallittua, kuten osoittaa amerikkalainen sisustusalan toimija Wayfair, joka esittelee jännittäviä tapoja piilottaa joululahjoja käyttämällä omien liikkeidensä kalusteita.

5. Tarjoa ratkaisuja ongelmaan.
Kuinka juuri sinun yrityksesi tai tuotteesi voisi auttaa?

6. Ole aktiivinen.
Ole johdonmukainen ja pinnaa tauluillesi säännöllisesti.
Suomessa ei voi vielä mainostaa Pinterestissä, mutta kun mahdollisuus avautuu, olethan valmis?

Kiinnostaako Pinterest, Instagram tai muut sosiaalisen median mahdollisuudet? Ota yhteyttä: mervi.jylha@dagmar.fi

Lähde: Socialmediaexaminer

Lue myös seuraavat bloggauksemme:

”Pinterest julkaisi mainosalustansa kaikille kumppaneilleen.” Erika Luukkonen, Client Manager, Digital Marketing

”Mitä tapahtuu Google+:lle?” Matias Kontio, Digital Manager

”Syksy tuo Suomeen Instagram mainonnan.” Viivi Lehtonen, Content Strategist

Mervi Jylhä

Mervi Jylhä

Lisää aiheesta