1.9.2016 | Trendit

Pokémon GO teki ennätyslanseerauksen

Elokuun lopulla toteutetun Dagmarin Digitaalisen Median Tutkimuksen mukaan 15–69-vuotiaista suomalaisista jo 97 % tietää mikä Pokémon GO on.

Pokémon GO lanseerattiin virallisesti Suomessa heinäkuun puolessavälissä. Voittokulku on ollut hurja. Pokémon GO on ylittänyt 100 miljoonan latauksen rajapyykin globaalisti. Dagmarin selvityksen mukaan 16 % 15–69-vuotiaista suomalaisista kertoo pelanneensa peliä. Heistä lähes puolet (48 %) on alle 25-vuotiaita.

– Digitaalisen median tutkimuksemme tehdään kuukausittain. Vaikka vastaajissa ei ole mukana alle 15-vuotiaita, kartoitimme lasten pelaamista kysymällä vastaajilta yleisesti oman talouden pelaamisesta. Vastaajista 27 % ilmoitti, että ainakin yksi henkilö taloudessa on pelannut Pokémon GO -peliä.  9 % vastasi että taloudessa on 15-vuotiaita tai sitä nuorempia pelin pelaajia, kertoo Dagmarin Insight Strategist Laura Karinen.

Dagmarin asiakasaamussa elokuussa puhunut AOL:n ”digiprofeetta” David Shing arveli Pokémon GO innostuksen jo kohta laantuvan. Digitaalisen Median Tutkimuksen mukaan 6 % peliä kokeilleista ilmoitti jo lopettaneensa pelin pelaamisen.

Dagmarin Digitaalisen Median Tutkimus on suomalaisten asenteita erityisesti digitaalisen median osalta kartoittava tutkimus, joka on toteutettu kuukausittain jo yli kolmen vuoden ajan. Kuukausittain tutkimukseen haastatellaan 500 suomalaista.

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta