Kirjoittaja

Dagmar

Mainospaikat pääasiassa pelialueen ulkopuolella 

Tähän asti golfkentille on saanut näkyvyyttä vain lähestymällä kenttää ylläpitävän golfklubin toiminnanjohtajaa, joka on joutamisensa, kiinnostuksensa tai klubin rahantarpeen mukaan ottanut tai jättänyt mainostajan.

Nyt mainostilaa voi ostaa keskitetysti yhdestä paikasta. Mainospaikat sijaitsevat diskreetisti varsinaisen pelialueen ulkopuolella – väylät rauhoitetaan edelleen peliin keskittymiselle. Vaan ei niin säpäkkää sääntöä, etteikö pientä poikkeusta: kentille myydään ns. reikämainontaa. Kun golfari noukkii pallon reiästä, hänen silmiinsä osuu kupissa nakottava 30 x 5 cm:n kokoinen lohduttava tai kehuva viesti. Viestin sävyn tulkitseminen voi toki riippua siitä, onko pelaajalla takanaan veret seisauttanut hole-in-one vai veret niskaan nostattanut tuplabogey.

Myös klubilehtimainokset ja esitejakelut keskitetysti 

Eri kokoisia ulkomainostauluja sijoitetaan klubi- ja pysäköintialueille sekä rangella lyöntejä harjoittelevien etäisyysmerkeiksi ja tilanjakajiksi.  Myös golfkärryyn saa pelaajan mukana keskimäärin neljä tuntia kulkevan mainoksen.

Monella golfklubilla on muutaman kerran vuodessa ilmestyvä klubilehti, ja myös niihin voi ostaa ilmoitustilaa yhdestä paikasta. Erilaiset esite- ja tuotenäytejakelutkin hoituvat kentille Ykkösmedian kautta.

Mediaviestissä kirjoitettiin pari vuotta sitten eri tavoista lähestyä golfkansaa artikkelissa ”Haluaisitko lähestyä häntä golfin kautta?”. Sen jälkeen on syntynyt mm. uusia lehtiä, kuten Fore! ja Caddie. Mikäli haluat päivitettyä tietoa golfinpelaajista tai heidän tavoittamisestaan, ota yhteyttä omaan mediasuunnittelijaasi.