Kirjoittaja

Dagmar

Helsingin seudun liikenteen HSL:n matkakortti-kampanja on vuoden 2014 paras kampanja. Ylituomariston mukaan ”Kampanja osoitti, että joukkoliikenteestä kiinnostuneita autoilijoita löytyy, ja heidän tottumuksiaan on mahdollista muuttaa, kun olennainen kynnys matkakortin hankintaan poistetaan. HSL on oppinut käyttämään markkinointia ja hyödyntämään mainonnan keinoja; onnistunut tekemään merkittävää liiketoimintaa omalla kampanjallaan.”

Kun yli 30 000 autoilijaa saadaan käännytettyä joukkoliikenteen kannattajiksi, kampanjan merkitys on paljon enemmän kuin nopeasti saatu 1,5 miljoonan euron tuotto. Se kantaa pitkälle tulevaisuuteen mahdollisuutena kehittää palveluja sekä arvokkaana ympäristötekona meidän kaikkien hyväksi. Voit käydä katsomassa kampanjaesittelyn täältä.

Estrellan Kickers-lanseeraukselle myönnettiin kunniamaininta Vuoden paras lanseeraus –sarjassa. ”Hieno esimerkki tyylikkäästi toteutetusta viraalikampanjasta, joka lähti oikeasti elämään. Erittäin pienellä budjetilla on saavutettu hyvät tulokset.”

Estrella-tiimi on saanut viime aikoina tunnustusta niin kotimaassa kuin kansainvälisesti. Kickers-kampanja on tänä keväänä mukana myös Grand One –kisan ja The Festival of Media Global Awards –kilpailun finaalissa.

Instru optiikan markkinointijohtaja Jan Koskinen on vuoden 2014 paras briiffaaja. Titteli jaettiin nyt ensimmäisen kerran AdProfitin historiassa. Tunnustamme ilmiantaneemme hänet yhdessä TBWA:n kanssa.

Ilmiannettuja oli peräti tusina. Se kertoo siitä, että briiffaaminen on taito ja tärkeä osa markkinointiprosessia. Sen merkitys tuloksellisuuteen ymmärretään.

Voittajagallerian ja tiimien esittelyt löydät AdProfitin sivuilta.