Internetin puoleen käännytään pitkin päivää. Silti ruoanlaitto, kotityöt ja lastenhoito taitavat vieläkin lohkaista isomman osan naisten vapaa-ajasta, sillä iltaisin miehet istuvat koneen ääressä naisia useammin.
Mutta kun koneen ääreen kerran istutaan, siihen myös keskitytään. Sekä miehet että naiset tutkivat internetiä kaikkia medioita keskittyneimmin. Toiseksi keskittyneimmin luetaan sanomalehtiä ja kolmanneksi katsotaan televisiota. Missä lie 12-44-vuotiaiden miesten ajatukset harhailevat, kun he televisiota, radiota ja iltapäivälehtiä lukuun ottamatta seuraavat kaikkia muita medioita vähemmän keskittyneesti kuin naiset.
Yli 80 % internetin 12-44-vuotiaista käyttäjistä etsii verkosta tietoa. Miehet hakevat naisia useammin viihdettä, pelejä, portaaleja ja uutispalveluja. Äkkinäisempi voisi vetää tästä sen johtopäätöksen, että sinä aikana kun naiset tekevät iltaisin kotitöitä, miehet pelaavat ja surffaavat.
Noin 6 % internetin käyttäjistä kokee tärkeimmäksi käyttösyyksi nettiostoksien tekemisen. Miehet etsivät verkosta naisia useammin tietoa tuotteista ja palveluista sekä ostopaikoista.
Lähde: Intermediatutkimus 2002