26.10.2000 | Uutisarkisto

Alueellinen mediatutkimustieto tehokkaampaan käyttöön

Alueellinen mediatutkimustieto tehokkaampaan käyttöön (26.10.2000) Tiistaina julkistetun AlueMediaTutkimuksen tiedot saadaan vuoden loppuun mennessä mediatoimistojen Planner-ohjelmiston käyttöön. Näin AMT-tietoja voidaan jatkossa yhdistellä ja käyttää yhtä helposti kuin KMT- ja TGI-tutkimusten tietoja. AlueMediaTutkimus (AMT) julkistettiin nyt toista kertaa. Tutkimus selvittää suomalaisten mediakäyttöä valtakunnallisesti ja alueittain, sanomalehtien lukutottumuksia sekä kuluttajien liikkeissä asioimista toimialoittain. Mukana on noin 20 toimialaa. […]

Alueellinen mediatutkimustieto tehokkaampaan käyttöön (26.10.2000)

Tiistaina julkistetun AlueMediaTutkimuksen tiedot saadaan vuoden loppuun mennessä mediatoimistojen Planner-ohjelmiston käyttöön. Näin AMT-tietoja voidaan jatkossa yhdistellä ja käyttää yhtä helposti kuin KMT- ja TGI-tutkimusten tietoja.

AlueMediaTutkimus (AMT) julkistettiin nyt toista kertaa. Tutkimus selvittää suomalaisten mediakäyttöä valtakunnallisesti ja alueittain, sanomalehtien lukutottumuksia sekä kuluttajien liikkeissä asioimista toimialoittain. Mukana on noin 20 toimialaa.

Tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 10/99 – 05/00 ja lehtien lukeminen selvitettiin 28.000 puhelinhaastattelulla. Kokonaisuutta täydennettiin kirjekyselyllä, johon vastasi 13.200 haastateltua.

Tutkimuksen tulokset on koottu yli 30 alueelliseen ja yhteen valtakunnalliseen tietokantaan, jonka mediatoimistot saavat Sanomalehtien Liiton ansiosta käyttöönsä.

Tutkimuksen toteutti Suomen Gallup-Media Kärkimedian tilauksesta.

Lisätietoja mediasuunnittelijaltasi.

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta