Kirjoittaja

Dagmar

Hakemistopalveluiden markkinat kattavat esimerkiksi puhelinluettelot, erilaiset yritystietoluettelot, numerotiedotuspalvelut, osoitetiedotuspalvelut sekä sähköiset luettelopalvelut.

– Sähköisten palveluiden osuus kaikista hakemistopalveluista on arviolta vajaan viidenneksen, mutta se kasvaa varmasti, toteaa toimitusjohtaja Tuula Kallio.   – Sadat tuhannet ihmiset käyttävät suosituimpia hakupalveluita viikoittain, ja esimerkiksi hakusanojen kautta yrityksillä on mahdollisuus kohdistaa viestinsä hankinta-aikeissa oleville juuri oikealla hetkellä.

Palvelun tarjoajien määrän kasvu on ripeää. Viestinnän ja markkinoinnin päättäjillä on haastetta pysyä perässä – uusia painettuja alueellisia puhelinluetteloita syntyy, samoin hyvin räätälöityjä luetteloita. Hakemistoesiintyminen kannattaa suunnitella vuositasolla ottaen huomioon, mistä potentiaaliset asiakkaat tulevat ja millaista esiintymisen pitäisi olla, jotta se olisi myös yrityskuvatavoitteiden mukaista.

– Asiantuntijamme arvioivat hakemistoinvestointeja samoin kriteerein kuin media-investointeja yleensäkin: kokonaistehokkuuden näkökulmasta, Kallio vahvistaa. – Heillä on vankka kokemus hakemistoalalta ja hyvä tuntemus eri hakemistopalveluiden tarjoamista mahdollisuuksista.  He varmistavat myös, että investoinneista maksetaan oikea hinta.

Ihmisten tapa käyttää mediaa muuttuu tarjonnan ja uusien mahdollisuuksien myötä. Dagmarin tavoitteena on tuottaa aiempaa reaaliaikaisempaa tietoa hakemistojen käyttötavoista.

Lisätietoja palveluista:
Media-asiantuntija Tommi Altonen, puh.  040 747 4011
Media-asiantuntija Jukka-Pekka Iso-Jussila, puh.  040 552 5539