4.4.2007 | Uutisarkisto

Dell Ideastorm ja crowdsourcing

Dell on ymmärtänyt kuinka arvokkaita asiakkaiden mielipiteet ovat. Jotta voisimme tehdä haluttavia tuotteita ja oikeanlaista markkinointia pitää meidän tietää mitä asiakkaamme ajattelevat.

Dell on nähnyt tämän valon. Itseasiassa Micheal Dellin ideasta lähtenyt nettipalvelu Dell Ideastrom kerää kuluttajien ideoita niin, että kuka tahansa saa ehdottaa jotain parannusta tuotteisiin ja muut voivat äänestää idean laadusta. Tällä hetkellä parhasta ideaa on tuettu 120 000 kannatusäänellä.

Eniten kannatetussa ideassa kuluttajat ovat halunneet Linux käyttöjärjestelmän tavallisiinkin tietokoneisiin. Ja, nyt Dell on reagoinut tähän huutoon ja aikoo tuoda Linux käyttiksen vaihtoehdoksi myös muihin koneisiin kuin servereihin ja palvelimiin. Dell kysyi myös minkä version Linuxista ihmiset haluaisivat ja jopa 100 000 ihmistä vastasi tähän kyselyyn (via Influx).

Arvatkaa ovatko nämä reilut satatuhatta idean kannattajaa ensimmäinen ja verraton kohderyhmä tälle uudelle tuotteelle, jonka he ovat itse kehittäneet?

Asiakkailta – asiakkaille.

”Welcome to the age of customer control. This isn’t just crowdsourcing. This is crowdmanaging. Companies still fear this, But, hell, if even Dell can lean back and let its customers beging to take charge, anyone can.” [via Buzzmachine]

 

 

 

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta