Erilainen mediaratkaisu voi olla uskon asia (31.8.2000) |
Erityisesti näin Kirkon Riemuvuonna kannattaa muistaa, että Suomessa on runsaasti uskonnollisia lehtiä, jotka myyvät mainostilaa siinä missä muutkin mediat. Eivätkä näiden lehtien lukijat todellakaan elä pelkällä pyhällä hengellä; he kuluttavat elintarvikkeita, hankkivat viihde-elektroniikkaa, kalustavat kotiaan, ajavat autolla, matkustavat – ja surffaavat netissä.
|
Suurimpia uskonnollisia lehtiä: Kirkko ja Kaupunki, levikki 202.646 LT 1999 (Helsingin ev.lut. seurakuntayhtymä) Kotimaa, levikki 54.675 LT 2000 (Kustannus Oy Kotimaa) Sana, levikki 33.151 LT 1998 (Kansan Raamattuseuran Säätiö) Suomen lähetyssanomat, levikki 17.035 LT 1999 (Suomen Lähetysseura) Sanansaattaja-lehti, levikki 13.160 LT 1998 (Sley-Kirjat Oy) Askel, levikki: 11.604 LT 1999 (Kustannus Oy Kotimaa) Tampereen Kirkkosanomat, painos 106.000 (Tampereen ev.lut. Seurakunnat) Kyrkpressen, painos 100.000 (Församlingsförbundets Förlags Ab) Vantaan Lauri, painos 79.000, (Vantaan evankelis-luterilaiset) Esse, painos 70.150 (Espoon seurakuntayhtymä) Kotikirkko, painos 52.000 (Hämeenlinnan ja Vanajan ev.lut. seurakunnat) Lahden kotikirkko-lehti, painos 50.000 (Lahden seurakuntayhtymä) Hyvä Sanoma, painos 20.000 (Aika Oy Kristilliset Kirjat) Levikit ovat Levikintarkastus Oy:n tarkastamia. |