– Kampanjan shortlistaus mediamaailman Cannesissa on meille suuri kunnia, hehkuttaa Dagmarin Client Manager Johanna Pekari.
The Festival of Media on vuodesta 2007 toiminut kansainvälinen foorumi, joka kokoaa yhteen maailman johtavia markkinointi- ja mediaosaajia. Tapahtumassa luodataan kattavin näkymä alan nykytilaan ja tulevaisuuteen; brändätyistä sisällöistä sosiaaliseen mediaan, maksetun ja ansaitun median innovaatioihin, mittausmenetelmien kehitykseen ja muuttuviin kulutustottumuksiin. Tänä vuonna kilpailuun osallistui 1000 kampanjaa, 27 eri maasta. Festivaali huipentuu vuoden luovimpien töiden kilpailuun.
Estrella Kickers –kampanja kilpailee festivaalin uudessa sarjassa: Best Content Creation Award. Samassa kategoriassa kilpailevat mm. Forsman & Bodenforsin Volvo Trucks Live Test Series ja Epic Split sekä Heinekenin The Candidate.
Kickers-kampanjallaan Estrella halusi puhutella kohderyhmää hauskan ja kiinnostavan sisällön avulla. Dagmar vastasi haasteeseen suunnittelemalla ja toteuttamalla yhdessä Anatom Picturesin kanssa Kickers-konseptin, josta tuli ilmiö.
Tuotteen lanseerauksen yhteydessä Estrella julkaisi yhteistyössä tanskalaisen nettipersoonan kanssa singlen ja musiikkivideon. Artisti k1ckerz, oikealta nimeltään Andreas, oli jo vuoden 2012 lopusta ihastuttanut YouTube-videoillaan, joissa hän oli versioinut tunnettujen suomalaisräppäreiden listahittejä. Estrella toteutti Andreaksen unelman, kun hän pääsi studioon Suomen huippunimien kanssa sekä sai ensimmäiselle musiikkivideolleen mukaan suomalaiset esikuvansa musiikin ja urheilun saralta. Tunnettuja suomalaisia musiikkivideoita parodioivalla Vanha suola janottaa -pätkällä nähdään Jare JVG-yhtyeestä, Juno ja koko Elokuu -yhtye sekä Ilari Filppula ja Ossi Väänänen Jokereista.
Video lanseerattiin maaliskuussa 2013 YouTubessa ja se saavutti kahden ensimmäisen viikon aikana yli 100 000 katselukertaa YouTubessa ja IL TV:ssä. Estrellan adresseillakin takaisin vaaditut snacksit on hienovaraisesti sijoiteltu mukaan musavideoon.
Kokonaisuudessaan Estrellan Kickers -kampanja onnistui loistavasti. Myyntitavoitteet ylittyivät yli kaksinkertaisesti ja tuotetta myytiin jo lanseerausviikolla ennätysmäärät. Estrella joutui jopa tekemään töitä tehtaalla läpi vuorokauden, jotta kauppoihin saatiin tarpeeksi himoittuja sipsejä.
Työn suunnittelusta vastanneet yritykset ja henkilöt
Dagmar:
Johanna Pekari, Client Manager
Karolus Viitala, Creative Planner
Sara Laaksonen, Digital Planner
Anatom Pictures:
Jan-Erik Olin, Director
Ville Silventola, Managing Director
Tom Hakala, Creative Director
Estrella:
Chris Samways, Marketing Director
Laura Juhola, Marketing Manager
Lisätietoja:
Estrella Kickers
The Festival of Media