3.11.2014 | Uutisarkisto

Fancy.com – verkkokauppamaisempi ratkaisu Pinterestistä?

Fancy on suhteellisen tuore, noin vuoden Yhdysvalloissa toiminut, sosiaaliseen kuvanjakoon pohjautuva verkkokauppasovellus. Fancy:ssä voi löytää, ”fancyttää” ja ostaa tuotteita. Yhtiön sloganina toimiikin ”Fancy what you find, and buy what you fancy!”.

Kun käyttäjä näkee Fancyn kuvavirrassa tuotteen, josta hän pitää, hän voi painaa kuvan päällä näkyvää Fancy-painiketta. Näin käyttäjän määrittelemä sosiaalinen verkosto näkee käyttäjän ”fancyttämät” tuotekuvat. Kun käyttäjä jakaa Fancy:ssä bongaamiaan tuotteita muissa sosiaalisissa kanavissa, hän voi ansaita pisteitä, joilla hän saa alennusta tuotteista tai voi lunastaa niitä.

Yrityksiä Fancy palvelee esimerkiksi Instagramin tapaan brändikanavana. Alustan voi myös lisätä verkkokauppaominaisuuksineen omille sivuilleen lisäämällä lyhyen koodipätkän lähdekoodiin. Varsinkin pienille yrityksille Fancy tarjoaa edullisen tavan saada myyntiä.

Suurin osa Fancyn trafiikista tulee vielä Yhdysvalloista ja muualta Euroopasta. Rakentamalla oikein ja tavoitteellisesti brändiprofiilin Fancyyn voidaan vahvistaa brändin mielikuvaa edelläkävijänä. Fancyn potentiaali Suomessa on vielä avoinna, mutta suurennuslasin alla. Seuraamme tilannetta.
Kun kaipaat apua Fancyn hyödyntämiseen, ota yhteyttä: juuso.waananen(at)dagmar.fi

Juuso Wäänänen

Juuso Wäänänen

Juuso Wäänäsen erikoisosaaminen keskittyy Facebookin uusiin mainostuotteisiin sekä digimainonnan mahdollisuuksiin ja optimointiin. Laaja-alaisen digimarkkinoinnin vastapainona toimivat vauhdikkaat urheilulajit sekä matkustelu.

Lisää aiheesta