11.3.2004 | Uutisarkisto

Fazerin Geisha – yksi parhaista

Fazerin Geisha näyttäytyy toisinaan tv-mainoksissa geishan hahmossa. Tänä talvena suurimpien kaupunkien kaduilla on jopa voinut törmätä eläviin geishoihin. Lisäksi abribus-ulkomainoksiin on kiinnitetty peilejä, joissa ohikulkijat ovat voineet nähdä itsensä geishan vierellä. Viimeisimmän kampanjan vaikutuksia tutkitaan parhaillaan.

Geisha asteli ensi kerran tavallisten ihmisten pariin tv-mainoksessa syksyllä 2001. Marjastamassa ollut nainen kohtasi geishan keskellä supisuomalaista koivumetsää. Mainonnan uusi linja oli varmistettu esitestaamalla. Kampanja ylsi Geishan huomioarvoennätykseen: reilut 90 % kohderyhmästä muisti nähneensä mainontaa. Jo pelkkä Geishan nimellä auttaminen toi enemmän huomioarvoa kuin keskimäärin kampanjat kokonaisuudessaan. Tv-mainonta keräsi suurimman huomion, mutta tukena oli myös aikakauslehti- ja ulkomainontaa.

Kampanja yhdistettiin erinomaisesti Geisha-suklaaseen, ja sitä pidettiin tuotteelle erittäin sopivana. Mainonta koettiin edukseen erottuvana, erilaisena ja yllättävänä. Vaikka mainonta oli hyvin imagollista, se herätti mieliteonkin keskimääräistä paremmin ja vahvisti käsitystä hyvänmakuisesta suklaasta.

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta