Kirjoittaja

Dagmar

Geisha asteli ensi kerran tavallisten ihmisten pariin tv-mainoksessa syksyllä 2001. Marjastamassa ollut nainen kohtasi geishan keskellä supisuomalaista koivumetsää. Mainonnan uusi linja oli varmistettu esitestaamalla. Kampanja ylsi Geishan huomioarvoennätykseen: reilut 90 % kohderyhmästä muisti nähneensä mainontaa. Jo pelkkä Geishan nimellä auttaminen toi enemmän huomioarvoa kuin keskimäärin kampanjat kokonaisuudessaan. Tv-mainonta keräsi suurimman huomion, mutta tukena oli myös aikakauslehti- ja ulkomainontaa.

Kampanja yhdistettiin erinomaisesti Geisha-suklaaseen, ja sitä pidettiin tuotteelle erittäin sopivana. Mainonta koettiin edukseen erottuvana, erilaisena ja yllättävänä. Vaikka mainonta oli hyvin imagollista, se herätti mieliteonkin keskimääräistä paremmin ja vahvisti käsitystä hyvänmakuisesta suklaasta.