Mari Haag

Uudessa hakutulossivussa AdWords-mainokset eivät erotu luonnollisista hakutuloksista yhtä selvästi kuin aikaisemmin. Tämä on aiheellisesti herättänyt keskustelua siitä, miten uudistus vaikuttaa jatkossa hakukonekäyttäytymiseen: kasvaako hakusanamainonnan klikkiprosentti? Miten käy poistumisprosentin? Vaikuttaako uudistus mainonnan konversioprosenttiin?

Toinen huomionarvoinen asia on uudistuksen vaikutus luonnollisiin hakutuloksiin. Hakutuloksissa näkyvän otsikon merkkimäärä on lyhentynyt aikaisemmasta 70 merkistä noin 59–60 merkkiin. Vanhalle merkkimäärälle optimoidut otsikot tulevat siis näkymään lyhennettyinä. Koska otsikoiden selkeyden on todettu vaikuttavan suoraan klikkiprosenttiin, on otsikoiden uudelleenoptimointi hyvin perusteltua.

Lue lisää aiheesta Search Engine Watchin blogista.