Haluatko tavoittaa tv-mainoksellasi yöjalassa kulkevat? (7.9.2000) |
Julkisilla paikoilla sijaitsevien videotaulujen määrä lisääntyy. Uusin yritys on tamperelaisen Pro-Tuotanto Oy:n suunnitelma, jossa tilavan yksiön kokoinen Wall Screen -videotaulu sijoitettaisiin keskelle Helsinkiä. Mainosaikaa voisi ostaa eri vuorokaudenajoille.
|
Mikäli Wall Screen -videotaululle saadaan rakennuslupa, nostetaan se Makkaratalon seinälle vuoden 2001 alussa. Makkaratalo sijaitsee Helsingin rautatieaseman pääsisäänkäyntiä vastapäätä ja sen läheisyydessä liikkuu n. puoli miljoonaa ihmistä päivittäin. Videotaulu on 35 neliömetrin kokoinen ja sen kuvasuhde on 16/9. Ääni kuuluu sekä taulun kovaäänisistä että hieman kauemmas sijoitettavista kaiutinpisteistä. Mainosten lisäksi tauluun on suunniteltu säätietoja, kaupungin tiedotteita sekä pörssikursseja. Tauluun myytävä mainosaika jakaantuisi neljään aikalohkoon: aamu, iltapäivä, ilta ja yö. Näin mainostaja voisi tehdä kampanjan, joka kohdistettaisiin esim. Helsingin keskustassa yöllä liikkuville. Aiemmin keväällä Maxxum Oy toi Forumin parkkihalliin kaksi jättikokoista videoseinää. |