14.11.2000 | Uutisarkisto

Hannibal Lecter palaa piinaamaan katsojia

Hannibal Lecter palaa piinaamaan katsojia (14.11.2000) Elokuvateatterimainonnan hinnat nousevat ensi vuonna 7 %, eli saman verran kuin kävijämäärien arvioidaan kasvavan. Tulevaa kevätkautta leimaa runsas jatko-osien tarjonta. Ensi-illoissa nähdään mm. Rentun ruusu, Hannibal (Uhrilampaat-elokuvan jatko-osa), Jurassic Park 3, Crocodile Dundee 4 ja Matrix 2. Suomen elokuvasäätiön mukaan vuonna 1999 elokuvissakäyntejä oli yhteensä 7 035 361. RMB […]

Hannibal Lecter palaa piinaamaan katsojia (14.11.2000)

Elokuvateatterimainonnan hinnat nousevat ensi vuonna 7 %, eli saman verran kuin kävijämäärien arvioidaan kasvavan. Tulevaa kevätkautta leimaa runsas jatko-osien tarjonta. Ensi-illoissa nähdään mm. Rentun ruusu, Hannibal (Uhrilampaat-elokuvan jatko-osa), Jurassic Park 3, Crocodile Dundee 4 ja Matrix 2.

Suomen elokuvasäätiön mukaan vuonna 1999 elokuvissakäyntejä oli yhteensä 7 035 361. RMB Finland arvioi käyntejä tulevan tänä vuonna n. 7,2 miljoonaa ja ensi vuonna n. 7,5 miljoonaa.

Ensi vuonna elokuvamainonnan hinnoittelussa säilyvät kontaktipaketit (A, B ja C), kaupunkikohtaiset pakettikampanjat sekä Golden Spot. Kontakti- ja kaupunkikohtaisille paketeille myönnetään kontaktitakuu. Golden Spot hinnoitellaan erikseen, eikä siihen saa kontaktitakuuta.

Turkuun tulee maaliskuussa 2001 uusi Multiplex-keskus, jossa on 9 salia ja 1600 istuinta.

Elokuvien yhteydessä voidaan järjestää erilaisia tapahtumia ja promootioita. Esim. tuotteiden maistatusta ja teemapäiviä. Off Screen -tapahtumissa voidaan käyttää hyväksi kaikkia elokuvateatterin tiloja. Tuotteita voidaan jakaa esim. lämpiössä, saliin mennessä tai salista poistuttaessa. Lisäksi voidaan hyödyntää julisteita, lattiatarroja, elokuvalippujen taustoja, videotauluja ja vitriinejä.

Ensi vuoden alusta astuu voimaan uusi laki, joka muuttaa mm. elokuvateattereissa esitettävien mainosten tarkastuskäytäntöä.

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta