Kirjoittaja

Outi Hämäläinen

Outi on asiakkuusjohtaja ja strategi, jonka ominta tonttia on asiakkaiden liiketoimintahaasteiden ratkominen. Inspiraatiota tuovat datan avulla oivaltaminen, kuluttajan käyttäytymisen ymmärtäminen ja kaikesta oppiminen. Työpäivän jälkeen vauhdissa pitää arki kolmen futispojan äitinä.
Yhteistyössä Universal Musicin ja Splay Suomen kanssa valikoitiin joukko some-vaikuttajia. Heidän avullaan toteutettiin yksinkertainen Instagram-kilpailu, joka aktivoi käyttämään somessa hashtagia #herbinabodymist. Kilpailun varsinaisena spokespersonina toimi laulaja Diandra. Riittävän tavoittavuuden varmistamiseksi kilpailun puolestapuhujiksi otettiin mukaan kuusi Splayn bloggaria/vloggaria, jotka aktivoivat mukaan omia seuraajiaan. Jokainen some-persoona toteutti aktivointinsa omalla tyylillään, omin sanoin, kuvilla ja videoilla. Mitään valmista mainosmateriaalia ei tuotettu. Vain ajoitus ja aihepiiri sovittiin etukäteen.
Kolmessa viikossa kampanjan some-postaukset aktivoivat kuluttajia orgaanisesti lähes 130 000 kertaa. Kohderyhmän kokoon (330 000 henkilöä) suhteutettuna tulos on huikea. Hashtag #herbinabodymist keräsi Instagramiin 660 kuvaa, eli moninkertaisesti yli keskiarvojen. Yksi suurista onnistumisista on myös se, että some-keskustelut käytiin pääasiassa tuotteen ympärillä ja keskustelu on ollut todella positiivista ja innostunutta.
Herbina Body Mistien sisäänmyynti ylitti odotukset ja myös ulosmyynti on Bernerin Brand Manager Elina Seppäsen mukaan lähtenyt vauhdilla käyntiin.