2.11.2000 | Uutisarkisto

Jo 61 % suurista ja keskisuurista amerikkalaisyrityksistä käyttää sähköpostisuoraa

Jo 61 % suurista ja keskisuurista amerikkalaisyrityksistä käyttää sähköpostisuoraa (2.11.2000) Sähköpostin kautta välitettävä suoramainonta kasvaa maailmalla kovaa vauhtia. Suomessakin sähköpostisuorasta on saatu kannustavia kokemuksia. Hyviä rekistereitä on kuitenkin vielä harvassa. Tärkeintä on käyttää luotettavia rekistereitä, sekä kohdistaa suorat oikein; sen minkä sinä koet kiinnostavaksi, voi työkaverisi diliitata roskapostina. eMail Marketing Reportin arvion mukaan sähköpostimainontaan käytetään […]

Jo 61 % suurista ja keskisuurista amerikkalaisyrityksistä käyttää sähköpostisuoraa (2.11.2000)

Sähköpostin kautta välitettävä suoramainonta kasvaa maailmalla kovaa vauhtia. Suomessakin sähköpostisuorasta on saatu kannustavia kokemuksia. Hyviä rekistereitä on kuitenkin vielä harvassa. Tärkeintä on käyttää luotettavia rekistereitä, sekä kohdistaa suorat oikein; sen minkä sinä koet kiinnostavaksi, voi työkaverisi diliitata roskapostina.

eMail Marketing Reportin arvion mukaan sähköpostimainontaan käytetään vuonna 2003 jo 15 % USA:n nettimainosdollareista.

Amerikkalaiset saavat nyt keskimäärin 12,8 vastaanottajan antamaan lupaan perustuvaa sähköpostiviestiä viikossa. Vuoteen 2003 mennessä määrän ennustetaan kasvavan 31:een.

Suomessa vastaanottajan lupaan perustuvia sähköpostirekistereitä välittää jo moni yritys. Esimerkiksi 24/7:llä on Suomessa 381.000 sähköpostisuoran hyväksynyttä henkilöä ja yli 700 000 viikkokirjekontaktia. Yrityksen kautta voi lähestyä mm. seuraavissa rekistereissä olevia ihmisiä: Kauppalehti.fi, Keltainen Pörssi, Saunalahti.fi ja Kolumbus.fi. Myös muut nettimyyntiyhtiöt tarjoavat viikkokirjeiden ja sähköpostisuoran käyttömahdollisuuksia.

Postilta on tulossa eSuora, jonka kautta voidaan välittää sekä tekstejä että multimediapaketteja.

Sähköpostien kohdistamismahdollisuuksissa on paljon eroja: osoitteettomaan suoramainontaan verrattavista viikkokirjeistä aina iän, sukupuolen, aseman, toimialan tai vaikkapa paikkakunnan mukaan rajattuihin sähköpostiosoitteisiin.

Oikein käytettynä sähköpostisuora on nopea ja edullinen tapa käydä dialogia nykyisten tai potentiaalisten asiakkaiden kanssa.

Käänny sähköpostirekisterien ja kohderyhmien valinnassa oman mediasuunnittelijasi puoleen.

Lähde: eMail Marketing Report (eMarketer, Inc)

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta