Johdon raportoinneista entistä enemmän kysyntää (15.10.2005) |
![]() |
Dagmarin tutkimusyksikön toiminnan käynnistyessä markkinoijien tarpeet liittyivät pääosin kampanjamittauksiin. Tänä päivänä yksikkö toteuttaa vuosittain yli 200 tutkimusprojektia, ja on vahvasti mukana markkinointiviestinnän tuottavuutta mittaavien prosessien rakentamisessa tai täsmentämisessä sekä tutkimustiedon linkittämisessä liiketoimintaprosesseihin. Toiminnan laajennuttua merkittävästi on Anne Friman nimitetty tutkimusjohtajaksi. Hän toimii tutkimusyksikön vetäjänä ja tutkimuspalvelujen kehittäjänä. – Johdon raportoinneista on nyt entistä enemmän kysyntää, joten tulemme panostamaan niiden kehittämiseen, lupaa Friman. – Aiomme jatkaa myös segmentointityökalujen kehittämistä, niitä on rakennettu jo monille asiakkaille. Parhaillaan käynnissä olevien rekrytointien tavoitteena on vahvistaa tutkimusyksikön resursseja entisestään. Jo nyt tutkimus- ja analysointiyksikössä toimii 15 kokenutta ammattilaista. Tina Wessman, jolle Anne Friman raportoi, on nimitetty media- ja kehitysjohtajaksi. Hänen vastuualueensa painottuvat erilaisten työkalujen, analyysien ja mallien kehittämiseen. – Asiakkaittemme tukena on vahva ja kokenut palveluryhmä, jossa tehdään tutkimusten lisäksi runsaasti erilaisia trendianalyysejä muun muassa alan perustutkimuksista sekä hyvin syvälle meneviä tiedonhakuja eri toimialoista ja ilmiöistä. Vuorikiipeilystä kiinnostuneille kerromme mieluusti olevamme perusleirin rakentajia Dagmarissa, maalailee Wessman. |