23.11.2000 | Uutisarkisto

Kärkimedian vuoden 2001 hinnoittelu suosii osapaketteja tähän vuoteen verrattuna

Kärkimedian vuoden 2001 hinnoittelu suosii osapaketteja tähän vuoteen verrattuna (23.11.2000) Kärkimedian vuoden 2001 hinnoittelu suosii osapaketteja tähän vuoteen verrattuna (23.11.2000, 10.21.36) Kärkimedia selkiinnyttää alennustaulukkoaan, mikä helpottaa vaihtoehtojen vertailua, ja seurantaa. Määräpäiväpaketin valtakunnallisen (21-27 lehteä) alennuksen sekä Suomipaketin lehtimäärään sidotun alennuskäytännön poistuessa hinnoittelu suosii osapakettien käyttöä. Kärkimediapaketissa (kaikki 27 lehteä) korotustaso bruttomillihinnoissa on 2, 4 %. […]

Kärkimedian vuoden 2001 hinnoittelu suosii osapaketteja tähän vuoteen verrattuna (23.11.2000)

Kärkimedian vuoden 2001 hinnoittelu suosii osapaketteja tähän vuoteen verrattuna (23.11.2000, 10.21.36) Kärkimedia selkiinnyttää alennustaulukkoaan, mikä helpottaa vaihtoehtojen vertailua, ja seurantaa. Määräpäiväpaketin valtakunnallisen (21-27 lehteä) alennuksen sekä Suomipaketin lehtimäärään sidotun alennuskäytännön poistuessa hinnoittelu suosii osapakettien käyttöä.

Kärkimediapaketissa (kaikki 27 lehteä) korotustaso bruttomillihinnoissa on 2, 4 %. Paketin sisällä lehtikohtaiset hinnanmuutokset ovat -4,9 % – + 10,2 %, mutta kun valtakunnallinen alennus poistuu 21-27 lehden paketeissa korotus on +5,6 %. Samalla vuosivolyymiin perustuvia alennusportaita on lisätty yli 12 mmk:n luokissa. Alennuksen määrä kasvaa nopeammin, mutta monella alennustasolla etuprosentti on hieman pienempi kuin tänä vuonna.

Kelluvan Suomipaketin kierrosmääräalennukset ovat olleet tähän asti sidottuja käytettyyn lehtimäärään (3-27). Nyt alennus on sama lehtimäärästä riippumatta. Yhden ilmoituskierroksen 27 lehden paketti maksaa, tabloid-kokoa lukuun ottamatta, saman verran kuin tänäkin vuonna. Mutta ostettaessa useampia kierroksia, hinnat nousevat 3?12,8 %.

Sen sijaan, kun lehtiä on vähemmän mukana, esim. 20, 6 tai 3 suurinta, hinnat laskevat jopa 9,5 %, kierrosmäärästä riippuen.

Kierrokset eivät ole kampanjakohtaisia, vaan ne voidaan julkaista vuoden 2001 aikana. Esimerkkejä bruttohinnoin:

 1/4sivu 4-väri, 27 lehteä

Yksi kierros, korotus 0 % Vuonna 2000: 188.235 mk Vuonna 2001: 188.235 mk

2-3 kierrosta, korotus +2,7 % Vuonna 2000: 172.215 mk/kierros Vuonna 2001: 176.941 mk/kierros

10 kierrosta, korotus + 7,6 % Vuonna 2000: 152.190 mk/kierros Vuonna 2001: 163.764 mk/kierros

1/4-sivu 4-väri, 6 suurinta lehteä

Yksi kierros, alennus -6 % Vuonna 2000: 82.183 mk/kierros Vuonna 2001: 77.204 mk/kierros

2-3 kierrosta, alennus -8,9 % Vuonna 2000: 79.717 mk/kierros Vuonna 2001: 72.572 mk/kierros

10 kierrosta, alennus -9,2 % Vuonna 2000: 73.965 mk/kierros Vuonna 2001: 67.167 mk/kierros

1/1-sivun, 1/2-sivun ja 1/4-sivun korotukset käyttäytyvät samoin. Tabloid-koossa korotukset ovat vieläkin suuremmat.

 Tabloid-koko, 4-väri, kaikki 27 lehteä 

1 kierros, korotus + 4 % vuonna 2000: 288.235 mk vuonna 2001: 300.000 mk

2-3 kierrosta, korotus + 6,9 % vuonna 2000: 263.704 mk/kierros vuonna 2001: 282.000 mk/kierros

10 kierrosta, korotus + 12 % vuonna 2000: 233.041 mk/kierros vuonna 2001: 261.000 mk/kierros

Tabloid-koko, 4-väri, 6 suurinta lehteä

1 kierros, alennus -2 % vuonna 2000: 125.843 mk vuonna 2001: 123.044 mk

2-3 kierrosta, alennus -5,2 % vuonna 2000: 122.067 mk/kierros vuonna 2001: 115.666 mk/kierros

10 kierrosta, alennus -5,5 % vuonna 2000: 113.258 mk/kierros vuonna 2001: 107.042 mk/kierros

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta