Kärkimedian vuoden 2001 hinnoittelu suosii osapaketteja tähän vuoteen verrattuna (23.11.2000) |
Kärkimedian vuoden 2001 hinnoittelu suosii osapaketteja tähän vuoteen verrattuna (23.11.2000, 10.21.36) Kärkimedia selkiinnyttää alennustaulukkoaan, mikä helpottaa vaihtoehtojen vertailua, ja seurantaa. Määräpäiväpaketin valtakunnallisen (21-27 lehteä) alennuksen sekä Suomipaketin lehtimäärään sidotun alennuskäytännön poistuessa hinnoittelu suosii osapakettien käyttöä.
|
Kärkimediapaketissa (kaikki 27 lehteä) korotustaso bruttomillihinnoissa on 2, 4 %. Paketin sisällä lehtikohtaiset hinnanmuutokset ovat -4,9 % – + 10,2 %, mutta kun valtakunnallinen alennus poistuu 21-27 lehden paketeissa korotus on +5,6 %. Samalla vuosivolyymiin perustuvia alennusportaita on lisätty yli 12 mmk:n luokissa. Alennuksen määrä kasvaa nopeammin, mutta monella alennustasolla etuprosentti on hieman pienempi kuin tänä vuonna. Kelluvan Suomipaketin kierrosmääräalennukset ovat olleet tähän asti sidottuja käytettyyn lehtimäärään (3-27). Nyt alennus on sama lehtimäärästä riippumatta. Yhden ilmoituskierroksen 27 lehden paketti maksaa, tabloid-kokoa lukuun ottamatta, saman verran kuin tänäkin vuonna. Mutta ostettaessa useampia kierroksia, hinnat nousevat 3?12,8 %. Sen sijaan, kun lehtiä on vähemmän mukana, esim. 20, 6 tai 3 suurinta, hinnat laskevat jopa 9,5 %, kierrosmäärästä riippuen. Kierrokset eivät ole kampanjakohtaisia, vaan ne voidaan julkaista vuoden 2001 aikana. Esimerkkejä bruttohinnoin: 1/4sivu 4-väri, 27 lehteä 1/1-sivun, 1/2-sivun ja 1/4-sivun korotukset käyttäytyvät samoin. Tabloid-koossa korotukset ovat vieläkin suuremmat. Tabloid-koko, 4-väri, kaikki 27 lehteä |