30.11.2000 | Uutisarkisto

Kauppalehti aloittaa uuden vuoden uudistumalla

Kauppalehti aloittaa uuden vuoden uudistumalla (30.11.2000) Kauppalehti muuttuu ensi vuoden alusta eurotabloidista tavalliseksi tabloidiksi ja kauttaaltaan neliväriseksi. Samalla mustavalkohinnoittelu tekstissä poistuu. Aiemmat blade-sivut (kiiltävä paperi) jäävät myös historiaan, eli koko lehti painetaan jatkossa huokoiselle paperille. Kauppalehden taitto saa myös uuden, selkeämmän linjan. Kaikki ilmoitukset tekstissä ovat moduulikokoja, ja pienin koko on 1/8 sivua. Mustavalkohinnoittelun poistuminen […]

Kauppalehti aloittaa uuden vuoden uudistumalla (30.11.2000)

Kauppalehti muuttuu ensi vuoden alusta eurotabloidista tavalliseksi tabloidiksi ja kauttaaltaan neliväriseksi. Samalla mustavalkohinnoittelu tekstissä poistuu. Aiemmat blade-sivut (kiiltävä paperi) jäävät myös historiaan, eli koko lehti painetaan jatkossa huokoiselle paperille.

Kauppalehden taitto saa myös uuden, selkeämmän linjan. Kaikki ilmoitukset tekstissä ovat moduulikokoja, ja pienin koko on 1/8 sivua.

Mustavalkohinnoittelun poistuminen ei merkitse sitä, etteikö mustavalkoisia ilmoituksia julkaistaisi – ne vain maksavat saman verran kuin neliväri-ilmoitukset.

Uusista määräpaikoista ja kokoratkaisuista mainittakoon esimerkiksi sivulla 4 oleva uusi määräpaikka sekä teemasivujen viereiset sivut.

Kauppalehden ensi vuoden hinnoissa ei ole suuria muutoksia. Etusivun hinta on pidetty ennallaan ja aukeaman hintaa on pudotettu, mutta A4-kokoisen ilmoituksen hintaa nostettu. KL-Setti -alennus koskee myös etusivuja. Lukijamäärän ja levikin nousun huomioonottaen hinnanmuutokset ovat olleet maltillisia.

Ensi vuonna aineistoaikataulut tiukkenevat, ja liitteiden onnistuminen tulee varmistaa ajoissa.

Kauppalehti Option hinnat nousevat keskimäärin 7 %, eli suurin piirtein saman verran kuin lehden lukijamäärä on kasvanut.

Kauppalehti Saldon tekstihinnat pysyvät ennallaan, mutta saarekepaikkojen hintoja nostetaan 5 %:lla.

Kauppalehti Onlinen bannerpaikkojen hinnat pysyvät entisellään, mutta suurtaulun hinta nousee. Uutuutena ovat kampanjakohtaiset volyymialennukset.

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta