28.10.2010 | Uutisarkisto

Kelpaisiko 1000 uutta asiakasta? Tulospohjainen mainonta myyntimiehenä 24/7

Yhdeksi Markkinointiviestinnän viikon pääpuheenaiheeksi nousi jälleen kerran markkinoinnin teho kanavista riippumatta. Ja tietenkin tehon uskottava mittaristo ja mittaaminen. Dagmar Digitalin Mika Räihä uskoo, että tulospohjainen mainonta tarjoaa ratkaisun, johon kannattaa tutustua. Kokeneen kumppanin kanssa.

Markkinoinnin teho on tuttu aihe, joka on puhuttanut jo pitkään. Koska keskustelu käy edelleen kiivaana, emme selvästikään ole täysin tyytyväisiä mitattavuuteen.Miten kanavoin panostukseni niin, että kassakoneeni kilisee taukoamatta? Entä miten mittaan, mistä kanavasta asiakkaani löysivät viestini?

Tulospohjainen mainonta tarjoaa yhden vaihtoehdon, joka kannattaa valjastaa käyttöön.

Yleiset standardit puuttuvat

Tulospohjaisen mainonnan peruslupaus, maksat vain ja ainoastaan sovituista tuloksista, saa monen markkinoijan jopa hämmentymään. Alan toimijoita on Suomenkin kokoisella markkinalla jo yli kaksikymmentä, esimerkiksi Sanoma Outlet, Verkossa Media, Guava, TradeDoubler ja AdQ Company. Myös toimintatapoja on useita, joten tarkkana pitää olla.

Mutta mistä komissiota sitten maksetaan? Siitä, kun kuluttuja klikkaa mainosta? Vai riittääkö laskutusperusteeksi pelkkä mainoksen näkeminen? Yhtä ainoaa oikeaa vastausta ei ole. Tulospohjaisen mainonnan pelikenttä on toistaiseksi villiä aluetta; yleisiä standardeja ei ole vielä määritelty. Juuri siksi osaavasta joukkuetoverista on todella paljon hyötyä. Sekä tilaa valloittamassa ja maaleja tekemässä että puolustuksessa.

Aina avoinna oleva myyntipiste

Tulospohjaista mainontaa ei pidä sekoittaa lyhytaikaiseen taktiseen kampanjatekemiseen. Kyse on enemmänkin tulospohjaisen mainonnan jatkuvasta ohjelmasta, yhdestä uudesta myyntipisteestä, joka on aina auki.

Ei kai kukaan avaa uutta myymälääkään kolmeksi viikoksi, ja heti kun kauppa rupeaa käymään, laita lappua luukulle. Eihän?

Mikä on asiakkuuden arvo?

Kun päätät ryhtyä hyödyntämään tulospohjaista mainontaa, määrittele ensin tavoitteet sekä arvioi käytössä olevat resurssit ja osaamisen taso.

Pohdi myös, mitä olet valmis maksamaan siitä, että löydät uusia, ostavia asiakkaita ja kuinka saat heistä kanta-asiakkaita? Eli mieti uuden asiakkuuden arvoa hieman pidemmälle kuin ensikauppaan asti.

Osaava yhteistyökumppani palveluksessasi

Kun tarvitset apua tulospohjaisen mainonnan aloittamisessa tai haluat vinkkejä, kuinka optimoida paremmin nykyistä ohjelmaasi, älä epäröi ottaa yhteyttä: mika.raiha@dagmar.fi

Dagmar Digital Performance on yksi Suomen suurimpia tulospohjaisen mainonnan ratkaisuja tarjoavia osaajia. Hinnoittelumallimme on täysin läpinäkyvä; asiakas maksaa vain tehdystä työstä ja saavutetuista tuloksista.

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta