13.6.2013 | Uutisarkisto

Kesän makein matkakohde – Tutti Frutopia

Elämyksiä, yhteisöllisyyttä, jakamista ja kuninkaalliseen juhlahumuun juuri passelisti iskevä loistopalkinto; siinä resepti Fazer Tutti Frutti -makeisperheen esilletuomiseen ja uuden variantin, Tutti Frutti Sour Island mix -pussin, lanseeraukseen.

Kesä on sokerikarkkien sesonkia, ja diginatiivit niiden iso käyttäjäryhmä. Mutta juuri tämän ryhmän lojaliteettia ei ole helppo lunastaa, perinteisellä push-mainonnalla tuskin saa toivottua tulosta.
Tutti Frutti -kesäkampanjan idea syntyi Suomessa, mutta ratkaisu haettiin merta edempää. Tarkemmin sanottuna Ile aux Benitiers -saarelta, joka on ihka oikeasti olemassa Afrikan itärannikolla, Mauritiuksen lähellä. Tämän kesän autio paratiisisaari kantaa nimeä Tutti Frutopia.
Ostamalla Tutti Frutti -pussin ja syöttämällä siitä löytyvän koodin kampanjasivulle, saa saaren kansalaisuuden sekä mahdollisuuden kilpailla Tutti Frutopian kuninkuudesta. Saarella on pelejä ja tehtäviä, joiden avulla testataan asukkaiden kuninkaallisia taitoja. Viikoittaisten palkintojen lisäksi kesän parhaaseen viikkotulokseen yltänyt kruunataan Tutti Frutopian hallitsijaksi ja toiseksi paras hänen kruununperijäkseen. Kaksikko seuralaisineen matkustaa kruunajaistilaisuuteen Tutti Frutopian saarelle (sille ihka oikealle).
Tutti Frutopia -irrottelun avulla diginatiiveille ja kesätöissä ”tylsistyjille” tarjotaan ajanvietettä ja huumoripitoista jaettavaa. Kohderyhmän ja mekaniikan myötä ostettu medianäkyvyys keskittyy luontevasti digitaalisiin kanaviin. Tuotteen ostoon houkutellaan tarjoamalla lisäelämystä Tutti Frutopiassa pakkauksesta löytyvien koodien avulla.
Tavoitteet muun muassa kävijämäärälle ja liikenteen laadulle asetettiin jopa huimaavan korkealle ja niiden toteutumista seurataan jatkuvasti. Digital Planning Manager Laura Metso kiittelee Tutti Frutopian liikennettä todella laadukkaaksi.
– Kävijät viettävät sivustolla aikaa keskimäärin jopa yli seitsemän minuuttia. Tiheän seurannan avulla voimme reagoida sekä mediaratkaisuun että luovaan toteutukseen; budjettia allokoidaan laadukkainta liikennettä tuoviin ratkaisuihin ja mainostoimisto hasan&partners muokkaa viestin sisältöä toimivuuden mukaan.
Tervetuloa kisaamaan Tutti Frutopian kuninkuudesta
Aiemmin julkaistuja Tutti Frutti -juttuja:
Tutti Frutti goes mobile
YouTube-tähti soittaa Tutti Fruttia tunnetuksi
Karoliina Masalin

Karoliina Masalin

Lisää aiheesta