Satu Mäki

Lumene ja Dagmar ovat yhdessä lanseeranneet useita menestystuotteita, joiden taustalla on tehty monipuolisesti sekä strategiatyötä että kuluttaja- ja markkinatutkimuksia. Kuluttajalähtöistä ajattelua on kehitetty voimakkaasti. Esimerkiksi Lumene Lab -apteekkituotesarjan lanseerauksen suunnittelussa vietiin läpi muun muassa konseptitesti ja pakkaustutkimukset, joiden pohjalta nykyinen tuotekonsepti ja pakkausversiot on suunniteltu.

Digitaalisuudessa Lumene on jo pitkällä. Erityisesti omien digikanavien suosio kasvaa hurjaa vauhtia. Facebook, Instagram ja Pinterest ovat jo vakiintunut osa Lumenen jatkuvaa mediapresenssiä. Sisältöä tuotetaan runsaasti esimerkiksi erilaisten asiantuntija- ja blogiyhteistöiden kautta. Asiakkaat ovat erityisen kiinnostuneita kuulemaan autenttisia kommentteja ja käyttökokemuksia. Tuotemainonnan ohella on tehokasta konkretisoida ominaisuudet ja kertoa tuotteesta samanaikaisesti useissa eri kanavissa. Syksyllä 2014 toteutettu Lumene Kulmabaari oli osa tätä strategiaa: kuka tahansa pääsi ammattilaisen meikattavaksi ja tutustumaan tuotteisiin. Tapahtuma oli menestys.