Tägit ovat esimerkiksi web-analytiikka- tai mainonnanhallintaohjelmien pieniä koodinpätkiä, jotka asennetaan verkkosivuille. Tägit mahdollistavat esimerkiksi verkkoliikenteen ja saittikävijän käyttäytymisen mittaamisen sekä verkkomainonnan ja sosiaalisen median vaikuttavuuden ymmärtämisen. Lisäksi niiden avulla voidaan tehdä esimerkiksi uudelleenmarkkinointia ja verkkosivuston kehitystä.
Tag manager helpottaa tägien hallintaa sivustolla. Kun tag manager -ohjelma on asennettu verkkosivulle, lähes kaikkia muita tägejä voidaan jatkossa hallita sen kautta. Niitä ei enää tarvitse asentaa erikseen, kuten tähän asti on jouduttu tekemään. Työkalu säästää resursseja IT-osastoilla sekä nopeuttaa markkinoinnin työtä.
Markkinoilla on lukuisia eri tag manager -työkaluja, Dagmarin asiantuntijat auttavat niiden valinnassa.