5.9.2013 | Uutisarkisto

Mikä on strateginen segmentointi?

Strateginen segmentointi on laaja, tehokkaasti erikoismenetelmiä hyödyntävä kokonaisuus, joka auttaa sinua optimoimaan menestyksesi markkinoilla. Tutkimusosaamisen ja liiketoiminta-osaamisen yhdistelmällä syntyy projekti, joka kiteytyy selkeiksi toimenpidesuosituksiksi ja askelmerkeiksi tulevaisuuteen.

Mitä strateginen segmentointi tuottaa?

Strateginen segmentointi tuottaa kiteytetyn käsikirjan markkinastasi ja menestymisesi edellytyksistä. Määritämme muun muassa optimikohderyhmän ja laskemme sen arvon. Havainnollistamme kilpailutilanteen ja selvitämme kuluttajien valintamotiivit. Paneudumme tarkasti suoritukseesi suhteessa avainkohderyhmäsi toiveisiin.
Olennaista on, että nämä eivät jää toisistaan irrallisiksi näkemyksiksi, vaan langanpäät sidotaan yhteen: mitä kokonaisuus tarkoittaa, ja mitkä ovat suosituksemme toimenpiteiksi.
Miksi kaikkien yritysten kannattaa tehdä strateginen segmentointi?
Projektin jälkeen tiedät kirkkaasti, missä sinun markkinapotentiaalisi on ja miten sen mahdollisimman tehokkaasti itsellesi kotiutat.
Kun tunnet pelikenttäsi ja kohderyhmäsi olet vain askeleen päässä markkina-asemasi huomattavasta vahvistamisesta.
Se viimeinen askel on jalkautus käytäntöön. Kun käytössäsi ovat Dagmarin tutkijoiden lisäksi strategiset osaajat ja asiakastiimi, saat parhaan mahdollisen avun tulosten linkittämiseksi käytännön toimenpiteisiin.
Kiinnostuitko strategisesta segmentoinnista? Autamme mielellämme, ota yhteyttä ja pyydä tarjous täältä!
Teemu Putto

Teemu Putto

Lisää aiheesta