24.1.2002 | Uutisarkisto

Mitä turkulaisten taksien kyljessä lukee?

Mitä turkulaisten taksien kyljessä lukee? (24.1.2002) Kylkiin on teipattu teksti "Kylki kipeänä?", niskatyynyssä kysytään "Niska kipeänä?" ja katollakin vielä tivataan "Pää kipeänä?". Tämä hauskasti mainospaikkoja hyödyntävä mainonta on osa avajaiskampanjaa, jolla viestitään Turun Tohtoritalon muuttumisesta Turun Mehiläiseksi. Lue mitä muita mahdollisuuksia taksimediat tarjoavat. Suomessa on noin 9 000 taksiyrittäjää, ja heillä noin 9 500 taksiautoa. […]

Mitä turkulaisten taksien kyljessä lukee? (24.1.2002)

Kylkiin on teipattu teksti "Kylki kipeänä?", niskatyynyssä kysytään "Niska kipeänä?" ja katollakin vielä tivataan "Pää kipeänä?". Tämä hauskasti mainospaikkoja hyödyntävä mainonta on osa avajaiskampanjaa, jolla viestitään Turun Tohtoritalon muuttumisesta Turun Mehiläiseksi. Lue mitä muita mahdollisuuksia taksimediat tarjoavat.

Suomessa on noin 9 000 taksiyrittäjää, ja heillä noin 9 500 taksiautoa.

Kumijalat mielletään helposti business-miesten kulkuvälineiksi, mutta tosiasiassa yksityishenkilöt ajavat taksilla eniten eli 50 % kaikista taksimatkoista. Toinen puoli matkoista jakaantuu yhteiskunnan taksipalvelujen (30 %) ja yritysten ajojen (20 %) kesken. Taksilla ajetaan keskimäärin 5-7 kilometriä.

Takseja käytetään paljon mm. lääkärissä käyntien yhteydessä. Tämä oli yksi syy, miksi taksimainonta liitettiin Turun Mehiläisen avajaiskampanjaan. Marraskuun alussa käynnistyneeseen kampanjaan on sisältynyt myös ilmoittelua Turun
paikallislehdissä sekä ulkomainontaa bussien kyljissä.

Kampanjan mediasuunnittelun lähtökohtana oli mahdollisimman laajan
nettopeiton saavuttaminen annetulla budjetilla Turun markkina-alueella. Viesti haluttiin tuota mahdollisimman lähelle kuluttajaa. Näin luotiin mielikuvaa läheisestä ja helposti lähestyttävästä, paikallisesta palvelusta.

Taksimainonta käynnistettiin heti lanseerauksen alkaessa. Näkyvyys on kuitenkin pitkäaikaista, joten sen teho kertyy pikku hiljaa.

Kampanjan luovan ratkaisun suunnitteli Mainostoimisto PHS.

Taksimainontaa myyviä yhtiöitä:

FINNCABMEDIA OY
Sopimusautoja on pääkaupunkiseudulla noin 300 ja valtakunnallisesti noin 500 (kaikki suuret kaupungit). Mahdollisuus valita teipattavien autojen väri ja/tai merkki. Mainostaja voi tilata "omia autojaan" omiin ajoihinsa. Sopimukseen voi sisältyä myös esimerkiksi esitteiden tai näytteiden jakoa.

SUOMEN TAKSIMAINOS OY
Sopimusautoina yhteensä 600 taksia. Ulkosivumainoksia, kokonaan teipattuja takseja, niskatyynymainoksia, takalasimainoksia sekä promootioita ja tuotejakeluja. Uutuus helmikuusta 2002 alkaen: taksien megatakalasit 100 X 30 cm.

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta