Mitä turkulaisten taksien kyljessä lukee? (24.1.2002) |
Kylkiin on teipattu teksti "Kylki kipeänä?", niskatyynyssä kysytään "Niska kipeänä?" ja katollakin vielä tivataan "Pää kipeänä?". Tämä hauskasti mainospaikkoja hyödyntävä mainonta on osa avajaiskampanjaa, jolla viestitään Turun Tohtoritalon muuttumisesta Turun Mehiläiseksi. Lue mitä muita mahdollisuuksia taksimediat tarjoavat.
|
Suomessa on noin 9 000 taksiyrittäjää, ja heillä noin 9 500 taksiautoa. Kumijalat mielletään helposti business-miesten kulkuvälineiksi, mutta tosiasiassa yksityishenkilöt ajavat taksilla eniten eli 50 % kaikista taksimatkoista. Toinen puoli matkoista jakaantuu yhteiskunnan taksipalvelujen (30 %) ja yritysten ajojen (20 %) kesken. Taksilla ajetaan keskimäärin 5-7 kilometriä. Takseja käytetään paljon mm. lääkärissä käyntien yhteydessä. Tämä oli yksi syy, miksi taksimainonta liitettiin Turun Mehiläisen avajaiskampanjaan. Marraskuun alussa käynnistyneeseen kampanjaan on sisältynyt myös ilmoittelua Turun Kampanjan mediasuunnittelun lähtökohtana oli mahdollisimman laajan Taksimainonta käynnistettiin heti lanseerauksen alkaessa. Näkyvyys on kuitenkin pitkäaikaista, joten sen teho kertyy pikku hiljaa. Kampanjan luovan ratkaisun suunnitteli Mainostoimisto PHS. Taksimainontaa myyviä yhtiöitä: FINNCABMEDIA OY SUOMEN TAKSIMAINOS OY |