Kirjoittaja

Viivi Lehtonen

Twitteristä lähtenyt hashtagien eli aihesanojen käyttö on levinnyt Instagramiin sekä Facebookiin. Niitä viljellään jo hyvin vapaamuotoisesti, mutta suositeltavinta on käyttää yksinkertaisia hashtageja. Tietyn risuaidan käyttöä voi seurata esimerkiksi Iconosquare- palvelussa.

Some-seinä on sovellus, joka kokoaa valitulla hashtagilla jaetut Instagram-kuvat yhteen. Applikaatiosivu räätälöidään yrityksen tai brändin ilmeen mukaiseksi ja kuvat kerätään automaattisesti Instagramista tietyllä hashtagilla.

Kuvien lähettämistä voi aktivoida kilpailulla, mutta kuvakilpailujen suursuosion vuoksi kannattaa ideoida muitakin vaihtoehtoja. Some-seinän voi tuoda nettisivulle, FB-kampanjasivulle tai livenä esimerkiksi digiscreenille tilassa tai tapahtumassa.