27.11.2014 | Uutisarkisto

Miten hashtageja ja some-seinää hyödynnetään tehokkaasti?

Tämän vuoden aikana erilaiset Instagramin kuvakilpailut ovat yleistyneet huimasti. Tietyllä hashtagilla kerätyt kuvat lisäävät tehokkaasti yrityksen tai brändin löydettävyyttä, ja kuvavirta on hyvä lisä sisältömarkkinointiin. Hashtag- ja kuva-aktivoinnista kannattaa ottaa kaikki irti some-seinän avulla. Some-seinällä esitellään kätevästi kuluttajien tuottamaa materiaalia ja lisätään näkyvyyttä.

Twitteristä lähtenyt hashtagien eli aihesanojen käyttö on levinnyt Instagramiin sekä Facebookiin. Niitä viljellään jo hyvin vapaamuotoisesti, mutta suositeltavinta on käyttää yksinkertaisia hashtageja. Tietyn risuaidan käyttöä voi seurata esimerkiksi Iconosquare- palvelussa.

Some-seinä on sovellus, joka kokoaa valitulla hashtagilla jaetut Instagram-kuvat yhteen. Applikaatiosivu räätälöidään yrityksen tai brändin ilmeen mukaiseksi ja kuvat kerätään automaattisesti Instagramista tietyllä hashtagilla.

Kuvien lähettämistä voi aktivoida kilpailulla, mutta kuvakilpailujen suursuosion vuoksi kannattaa ideoida muitakin vaihtoehtoja. Some-seinän voi tuoda nettisivulle, FB-kampanjasivulle tai livenä esimerkiksi digiscreenille tilassa tai tapahtumassa.

Viivi Lehtonen

Viivi Lehtonen

Lisää aiheesta