22.2.2001 | Uutisarkisto

Miten näyt kesän tapahtumissa?

Viime päivinä taivaalla yhtenään keikkunut aurinko pakottaa pessimistinkin uskomaan talven taittumiseen. Nyt kampanjoita suunniteltaessa kannattaakin miettiä jo tulevaa kesää. Miten mainontaa voidaan jatkaa linjakkaasti kesän tapahtumien yhteydessä. Missä näkyä – ja miten.

Toukokuinen Naisten Kymppi käynnistää kesä kesältä runsaammaksi käyvän tapahtumien tulvan. Kesäkuussa kansaa kerääntyy Jämsän Loma-asuntomessuille ja Ilmajoen Musiikkijuhlille. Turkuun täytyy tietysti mennä Down by The Laituri, ja Kaivarin suurkonsertista voikin jo siirtyä seuraamaan kuinka Kuopio tanssii ja soi.

Heinäkuussa klassisen musiikin ystävät kiirehtivät Mikkelin Musiikkijuhlilta Savonlinnan Oopperajuhliin ja sieltä elokuussa Uudenkaupungin Crusell-viikoille. Ruisrock, Tangomarkkinat, Pori Jazz ja Kotkan meripäivät saanevat tänäkin kesänä uskolliset kävijänsä. Yleisurheilun penkkiurheilijat kokoontuvat Turkuun Kalevan kisoihin, ja omasta kodista haaveilevat Kajaaniin Asuntomessuille.

Kaikkien kesätapahtumien luettelemiseen ei yksi Mediaviesti riitä. Siksi kannattaa ottaa avuksi oma mediasuunnittelija, joka auttaa kahlaamaan tapahtumia läpi ja etsimään mediaympäristöltään sekä arvioidulta kävijämäärältään sopivimmat vaihtoehdot.

Suunnittelijan kanssa voi keskustella myös eri tavoista näkyä tapahtumissa. Kannattaisiko tapahtumaan vuokrata esimerkiksi jättivideonäyttö tai teetättää tuotepakkauksesta ilmalla täytettävä, jättikokoinen jäljitelmä ? Entäpä jos tapahtumassa jaettaisiin yrityksen logolla ja kesätervehdyksellä varustettuja jätsikuponkeja, joilla saa R-kioskilta jäätelöpuikon ?

Kysy suunnittelijaltasi myös urheilutapahtumien sponsoroinnin sekä mainosnäkyvyyden seurannasta.

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta