8.3.2001 | Uutisarkisto

Naistenlehdet tarjoamaan espressoa, manikyyriä ja sielunhoitoa ?

Entäpä jos Eeva perustaisi sijoitusvinkkejä tarjoavan muoti- ja kauneussalongin, Anna avaisi ravinto- ja kuntokeskuksen tai Gloria gourmet-ravintolan, jossa voi samalla saada sisustuskonsultaatiota ja varata matkoja? Mikä ettei, onhan Cosmopolitankin lanseeraamassa Britanniaan kahvilaketjua, jossa tarjotaan terveys-, kauneus- ja hyvinvointipalveluja.

Ensimmäinen Cosmo-niminen ”Life Centre” avataan elokuussa Manchesterissä. Cosmo-keskukset toimivat päivällä aamiais- ja lounaskahviloina, mutta muuttuvat iltaisin anniskeluoikeuksin varustetuiksi ravintoloiksi.

Ruoan ja juoman lisäksi tarjolla on tietoa kuntoilusta, ravinnosta sekä henkisestä hyvinvoinnista. Suunnitteilla on myös kynsi- ja meikkibaareja. Cosmo-nainen voi siis yhdellä kertaa nauttia lounaan, saada manikyyrin ja kysellä asiantuntijalta vinkkejä allien ja kauhukahvojen poistamiseksi.

Suunnitelman takana ovat Fit Stop -fitnessyritystä pyörittävät Renwick Haddow sekä Andrew Meikle, joiden perustama Debuilt on ostanut oikeudet Cosmo-nimeen. Herrojen tavoitteena on rakentaa kahden vuoden aikana 20 Cosmo-keskuksen ketju ympäri Britanniaa. Sen jälkeen katseet suunnataan maailmalle. Hanketta tukee maailmanlaajuiseen Hearst Magazine -konserniin kuuluva National Magazine Company, joka on myös Cosmopolitan-lehden emoyhtiö.

Mutta ei Cosmo-brandia hyödynnetä ensimmäistä kertaa. Cosmo Shown ja muiden tuotteiden kautta se tuottaa jo nyt 16 miljoonan punnat lisätulot. Ja yksin Britanniassa.

Eeva, Anna, Gloria – joko jo seuraavana naistenpäivänä?

Lähteet: The Independent 21.2.2001, The Sunday Times 18.2.2001

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta