2.11.2000 | Uutisarkisto

”Nyt sä alat olla asian ytimessä”

Pulkkinen-sketsisarjan uusintajaksot ovat saaneet tuplaten enemmän katsojia kuin ensimmäisellä esityskerralla. Neloselle palannut Pulkkinen on hyvä esimerkki siitä, miten lähetysaika ja markkinointi vaikuttavat ohjelman katsojamääriin. Monet Pulkkisen hokemat ovat jo lentäviä lauseita: ”Eikö tässä olisi pikapalaverin paikka?”

Pulkkisen neljän ensimmäisen uusintajakson keskikatsojamäärä on ollut kaksinkertainen viime syksyn katsojamääriin verrattuna. Pulkkista on seurannut keskimäärin 265.000 yli kymmenvuotiasta.

Pääasiassa kahden miesnäyttelijän voimin toteutettu, urbaania huumoria viljelevä kulttisarja vetoaa edelleen vahvasta miehiin, joita on 57 % katsojista.

Viime syksynä Pulkkisesta innostuivat alle 35-vuotiaat, mutta tänä syksynä ohjelman huumori on kolahtanut myös moneen yli 45-vuotiaaseenkin. Samalla sarjan katsojien pääkaupunkipainotteisuus on pienentynyt.

Pulkkista esitettiin viime syksynä maanantaisin klo 20.30, jolloin se taisteli katselijoista Ylen pääuutisten sekä MTV3:n Puhtaat valkeat lakanat -sarjan tai Lentsun kanssa. Tänä syksynä lähetysaikaa on siirretty puolella tunnilla, jolloin kilpailijoina ovat Ylen A-studio sekä MTV3:n Yhdeksän uutiset sekä Tulosruutu.

Pulkkinen palkittiin Venla-palkinnolla ja se on saanut tauon aikanakin runsaasti mediajulkisuutta. Marraskuun lopulla, 10 uusintajakson jälkeen, esitetään 10 uutta jaksoa. Nähtäväksi jää, löytävätkö uusien jaksojen uusiutuneet hahmot ja täysin uudet tyypit tiensä vieläkin laajemman katsojakunnan suupieliin. Siihen asti, Pulkkisen sanoin: ”Älä häslää!” ”Se on menox, sano Annie Lennox.”

Lähde: Finnpanel / TV Pro

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta