Ruotsalaiset ryhtyvät taistelemaan Suomen kuponkilehtimarkkinoista (10.1.2002) |
Kansainväliseen Egmont-konserniin kuuluva Egmont Respons Ab alkaa julkaista kahdesti vuodessa 2,3 miljoonaan suomalaiseen kotitalouteen jaettavaa kuponkilehteä. Ruotsalaiset tuntuvat olevan kovasti kiinnostuneita maamme kuponkilehtimarkkinoista; vuosi sitten Bonnier Responsmedier osti Formalta alan suomalaisen markkinajohtajan, Suorayhtiöt Kustannus Oy:n.
|
Ei pornoa eikä huuhaa-mainoksia, luvataan Egmontilta. Tavoitteena on tehdä koko perheelle sopiva siisti kuvasto, jonka ensimmäisen numeron Posti jakaa kotitalouksiin viikolla 29. Ilmoitus voidaan julkaista joko koko painoksessa tai puolessa siitä. Kuponkivihkon nimi on vielä mietintämyssyssä. Työnimenä kulkee "Suomen Makasiini". Ensi vuonna sen ilmestymistiheys kasvaa 4-6 numeroon vuodessa. Suomen Makasiinia hoidetaan ainakin aluksi Ruotsista käsin. Egmont Respons julkaisee Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa yhteensä 23 kuponkivihkoa. Painettujen vihkojen lisäksi Egmontilla on myös sähköisiä kuponkeja osoitteessa www.kupongshop.se. Egmont-konserniin kuuluu yli 100 yritystä 28 maassa. Ruotsissa Egmont tunnetaan mm. Hemmets Journal-, Hennes- ja Kalle Anka -lehdistä. Suomessa toimii Columbia TriStar Egmont Finland ja Egmont Kustannus Oy, joka julkaisee lastenlehtiä, urheilulehtiä sekä sarjakuvia. Suomessa ilmestyviä muita kuponkilehtiä (Suoramedia Oy): Ideakortit Ideakuvasto Kuponkiuutiset Kupong-Extra |